Man kommer ju att sälja bokningsklass C som anslutning till Intercont, men jag tror nog att om man försöker sig på att boka C inom Europa så får man betala mycket
Business kommer nog att försvinna från valsidan den 9 juni. Fram till dess kan man ju faktiskt boka och åka Business class intra Europa.
Samma sak gäller nog P-klass (OBS! Inte punishment-class i detta fall ) Den kommer nog att visa och ge rätt poäng i systemen från 9 juni. Dom vill väl inte att folk som bokat Eco extra award och lagt in EB-nummer skall få poäng...
Websidorna verkar nu vara så pass uppdaterade att SAS Plus faktiskt visar 200% intjäning för A-klass men P ger fel och B, S och Y visar 150% för resor i juli.
A-klass har även börjat dyka upp i ExpertFlyer. P kommer nog vad det lider.
På prisfronten ser det faktiskt ut som en del priser gått ner och en del lite upp i jämförbara bokningsklasser. Men priset för SAS Plus jämfört med Economy Extra har ju gått ner högst avsevärt
Pris och information
Hur är det möjligt att jag precis bokat samma resa med BA.........för 5.180:-...............för två personer? SAS vill ha.....ja, ni ser själva.....
Varför envisas med att boka in folk i en biljettklass som motsvarar en kabinklass som inte erbjuds? Det är som om LH skulle boka in förstaklasspassagerare i bokningsklass A eller F på anslutningslyg inom Europa.
Kommer en resa som är bokad i klass A och benämndes som Economy Extra i samband med köpet fr.o.m. den 9:e juni att vara vad som benämns som SAS Plus med allt vad det innebär?
Har idag bokat inrikes i denna klass, är placerad i främre delen av kabinen men på bokningsbekräftelsen står det Food And Beverages For Purchase. Framgår heller ingen om loungeaccess (fast loungen i T4 på ARN är väl endast för *A guld?)
Kan det vara systemen som inte riktigt hänger med?
För mig detta blir kanon. ARN-HEL får du billigaste Plus biljett på som A för 1480kr ut och 1448kr hem. Nu kan jag boka Plus ena vägen, om jag kan bokar en GO + PLUS för ca 2000kr eller PLUS + PLUS för ca 3000kr.