Senaste nytt

SAS har påbörjat migreringen till nya priser (SAS Go och SAS Plus)

Nja, SAS har nu publicerat priser i J och C-klass på alla rutter verkar det som - även på rutter som idag inte har haft business kabin. J säljs som Premium Economy och C som Business i framtiden även om all seating sker i SAS Plus.

Man får anta att när SAS IT väl fixat till hemsidan kommer det enbart stå SAS Go och SAS Plus.

Klarar mig ofta bra med ekonomiklass även jag... På sträckor som till Tel Aviv tycker jag dock ändå att priset kan motiveras.
Jag tror att SAS vinner mer kunder än de förlorar på denna förändring, men om vinsten blir högre återstår ju att se. Det står ju iaf klart att väldigt få personer intresserade sig för den business-produkt som förut erbjöds.

Jag ska nog testa en sträcka, för att kunna utvärdera :)

+ Någon som sett vad som hänt med vanliga ekonomipriserna? Upp/Ner/Samma? Ungdomsbiljetterna har sjunkit ca 15% på de sträckor jag kollat.

+1, ska testa en sträcka som jag redan har bokad som USDM. Som tur är kommer jag redan från longhaul F och C samt två timmars loungebesök så tänker inte riskera något genom att vara hungrig. :)

Ha ha. Nu säljer de alltså Business Class igen, exempelvis till LHR. Har ju varit borttaget under en tid. De måste gjort en "roll-back" av något slag som nödlösning?
ARN_LHR.jpg

Poänguträknaren klarar numer också av Economy (100%) och Business (200%), men kan inte räkna ut någon intjäning alls för Economy Extra. Är ju inte seriöst att börja sälja Business-biljetter igen på dessa rutter om det nya konceptet nu verkligen ska rullas ut snart. #avgå

Jorå, poänguträknaren fungerar om B råkar vara billigaste "Ekonomi Extra"-klass. Men oftast verkar P vara billigaste revenue-klassen och då fattar inte poänguträknaren något. En annan intressant sak är att A är billigast enligt publicerade tabeller men denna klass finns ännu inte publicerad i Amadeus... Och i de fall man hittar P är det nog nuvarande bonus-biljetter man egentligen hittar. Vare sig P eller A är publika klasser hos ExpertFlyer.

Just nu leder detta dessutom till konstiga prisskillnader mellan SAS och andra resebyråer som troligen inte har tillgång till P.

Och att Business dyker upp på sas.se är helt enkelt att C nu gjorts tillgänglig igen (den var utnollad fram tills igår) men nu är en säljbar klass (den dyraste SASPlus är just C). Bieffekten är att den dyker upp i bokningsdialogen.

Man kan fundera på om/hur SAS har tänkt igenom transitionen. Sällar mig nog snart till skaran #avgå...

Varför envisas med att boka in folk i en biljettklass som motsvarar en kabinklass som inte erbjuds? Det är som om LH skulle boka in förstaklasspassagerare i bokningsklass A eller F på anslutningslyg inom Europa.

Du överskattar folks koll på läget. Jag är långt ifrån övertygad att den här förändringen är känd bland ens majoriteten av SAS någotsånär frekventa kunder.

De sänkte också biljettpriserna på flera destinationer för ungdomar! -300kr för en T/R ARN-MIL jämfört med igår. ARN-TLV -500kr

Tycker att priserna på den nya kabinklassen är prisvärda oavsett produkt egentligen. ARN-AGP T/R i SAS PLUS kostar alltså 3.901kr T/R och borde generera 10.000mi inkl EBG bonus!

Lol, blev impad på detta och tänkte köra lite MR. Men BGO-GOT är fortfarande fram till 8e kan man hitta biljetter och inget efter, enbart hem. Min klassiska 1dags MR BGO-MXP verkar dock kosta samma.

Däremot, wtf arn-agp. det där måste jag prova.

Toppen