Senaste nytt

SAS har avbokat 2 av 6 ben i bokningen - now what?

Tostarp

Medlem
Är i nästan samma sits. Fick precis besked på att Turkish ställt in IST-DPS i Januari 2022. Denna resa (CPH-IST-DPS) har jag fått ombokad (Covidflytt+Rescheduling) så många ggr så att jag nu tappat räkningen.

Får börja brottas med SAS igen...
 

Lauda 777

Medlem
Det där stämmer ju dock inte. Jag har råkat ut för det på 3 flighter som ställts in senaste månaderna där jag haft Award i Business på SAS. Alla dessa har kunnat bokas om till datum jag hellre vill ha, trots att det inte fanns award på någon av de flighterna jag bokades om till.
Exakt samma för mig.
Har även fått en sån ombokning delvis avbokad trots att flighterna fanns kvar, ett samtal till sas så var det löst. Dom hade däremot ingen aning om varför det hade avbokats...
 

aldrighemma

Medlem
Fick precis besked på att Turkish ställt in IST-DPS i Januari 2022
Har råkat ut för samma sak själv, men jag bokade om till CGK istället. Frågan nu är väl bara om/när Indonesien tillåter transit via CGK till Bali. Som jag förstår det så är det inte tillåtet med nuvarande regler.

Rapportera gärna vad sas kommer med för alternativ!
 

Alf

Medlem
Det där stämmer ju dock inte. Jag har råkat ut för det på 3 flighter som ställts in senaste månaderna där jag haft Award i Business på SAS. Alla dessa har kunnat bokas om till datum jag hellre vill ha, trots att det inte fanns award på någon av de flighterna jag bokades om till.
Ja då kan man verkligen fundera över hur SAS prioriterar. Själv har jag fått två awardresor i business inställda och ingen av dessa har kunnat bokas om eftersom det inte funnits award platser, jo en inställd Boston resa kunde de boka om till New York, vilket jag inte var intresserad av.

Kan det bero på att jag supportar piloternas krav på anställningstrygghet och du står på ledningens sida och vill ha piloterna i ett bemanningsföretag:rolleyes:
 

palmen

Moderator
Ja då kan man verkligen fundera över hur SAS prioriterar. Själv har jag fått två awardresor i business inställda och ingen av dessa har kunnat bokas om eftersom det inte funnits award platser, jo en inställd Boston resa kunde de boka om till New York, vilket jag inte var intresserad av.

Kan det bero på att jag supportar piloternas krav på anställningstrygghet och du står på ledningens sida och vill ha piloterna i ett bemanningsföretag:rolleyes:
Snarare att det alltid är agent roulette när du ringer sas. Du har haft "otur" och fått prata med någon som inte vill hjälpa till. Du skulle ringt några fler ggr och hoppats på bättre tur.
Jag har dock aldrig sagt att jag vill ha piloterna i bemanningsföretag, däremot så måste något göras åt deras förmåner och krav, men det är ett ämne för en helt annan tråd.
 

Knut-Olav

Medlem
Jeg har et lignende problem. EB-award bestilt gjennom SAS med 2-4-1-voucher som nå er utløpt.
Carrier var Austrian på ruten ARN-VIE-BKK.
Første etappe er kansellert. Oppdaget det hele selv og ingen melding fra SAS.
Hva gjelder?
 
I liknande sits nu. TK har ställt in IST-DPS 19/12 (Verkar ha ställt in alla flighter fram till 17/1-22).
Min resa är bokade med vouchers som ursprungligen gick ut 31/12-20.
Hur länge kan jag vänta med att boka av och sedan få 30 dagar på mig att boka ny resa?
Vårt alternativ är att åka nästa jul och nyår men går ju inte att boka ännu.
 

palmen

Moderator
I liknande sits nu. TK har ställt in IST-DPS 19/12 (Verkar ha ställt in alla flighter fram till 17/1-22).
Min resa är bokade med vouchers som ursprungligen gick ut 31/12-20.
Hur länge kan jag vänta med att boka av och sedan få 30 dagar på mig att boka ny resa?
Vårt alternativ är att åka nästa jul och nyår men går ju inte att boka ännu.
Generellt har du 15 dagar på dig att acceptera en ändring i bokningen. Hör du inte av dig inom den tiden så anses du ha accepterat förändringen.
 

pswe

Medlem
I liknande sits nu. TK har ställt in IST-DPS 19/12 (Verkar ha ställt in alla flighter fram till 17/1-22).
Min resa är bokade med vouchers som ursprungligen gick ut 31/12-20.
Hur länge kan jag vänta med att boka av och sedan få 30 dagar på mig att boka ny resa?
Vårt alternativ är att åka nästa jul och nyår men går ju inte att boka ännu.
Jag hade en liknande situation. Inställt och SAS meddelade flera gånger att de inte lyckats hitta något alternativ. Brydde mig inte om tiden som gick från ändring tills jag tog kontakt då ingen ändring gjorts utan cancellering.
Två dagar före planerad avgång ringde jag och bokade om. Ville skjuta så långt fram som möjligt och Turken släpper platserna ca 356 dagar i förväg.
Hade dessutom en faktor i form av att jag inte ville boka av då poängkostnaden ändrats sedan jag bokade.
Blir några veckor tidigare nästa år med andra ord och det är väl det som främst ställer till det för dig.
 
Toppen