Senaste nytt

SAS har avbokat 2 av 6 ben i bokningen - now what?

Brandten

Medlem
Ibland har man lite flyt. Beredde mig på brottningsmatch kombinerat med huaca med minst ett par dagars arbetsinsats (Detta gällde alltså en award med Turkish som blivit flyttad ett otal ggr pga mestadels C19.)

-Hej, ni har ställt in en flight.
-Ja men då bokar vi om, vilka nya datum vill du ha?
-September x o y
-Klart, något mer? Sätesval kanske?
-Ja tack!?!
-Ser att ni reser två så jag fixar något trevligt till er. Du får allt i mailen om några minuter.
-Öööhh, tack...?!

Ungefär 3min senare dimper mailet ner? Börjar lukta Gevalia och triss här...
Grattis!
Har inte möjlighet att resa i januari pga skola så vi får hålla oss till loven.

Tänkte vänta så nära avresa 21/12 som möjligt för att omboka till nästa år ungefär samma tid. Är väl risk att tex Turkish inte släppt några eurobonus award ännu men vi får se.

I värsta fall blir det 2-4-1 till Oslo eller London
 

Tostarp

Medlem
Inte för att någon förstår algoritmerna för att sas ska kunna boka award med staralliance så är mitt stalltips att om du vill åka med Turkish verkar det vara vidöppet ca 10-11 månader framåt i alla klasser.

Vid min ombokning ovan så fanns det enligt agenten lediga platser vilka dagar som helst hela månaden. Det var bara att välja datum...
 
Nu har jag accepterat avbokning och fått tillbaka vouchers med utgång sista Januari 2022.

Frågan är om jag bokar en utresa innan dess kan jag då lägga till en hemresa fram till 31a januari eller brinner förlängningen inne så fort jag gör en bokning på voucherna?
Någon som vet?
 

Mr Basic

Medlem
Nu har jag accepterat avbokning och fått tillbaka vouchers med utgång sista Januari 2022.

Frågan är om jag bokar en utresa innan dess kan jag då lägga till en hemresa fram till 31a januari eller brinner förlängningen inne så fort jag gör en bokning på voucherna?
Någon som vet?
Förra året bokade jag utresa före nyår med voucher som blivit förlängd tom sista februari, inga problem att lägga till hemresa efter nyår (men före 28/2).
Borde ju vara samma/lika men det ju SAS vi pratar om….:eek:o_O
 
Toppen