Senaste nytt

SAS Gold Smart Pass

Jahaja, Iphone 5 har inte NFC så tekniken kanske inte blir någon snar succé.
I alla fall får de som köper en sådan fortsätta med SAS klistermärke.

Nu har ju SAS appen Passbook stöd och upptäckte att mitt SmartPass som ligger oanvänt sen det kom med posten ocskå hade ett bästföre-datum så..

Är det nån som använder sitt smart pass aktivt nuförtiden- och isåfall hur/när/var etc?

Använder det ibland i fast track och loungeentré om telefonen är närmare till hands än boardingkortet/plastkort. Men läsarana är så långsamma så man nästan får dåligt samvete för att blockera kön...

Hade dock nytta av det i en United-lounge i våras när de envisades med att mina SAS kreditkort inte var några medlemskort. Men smart passet köpte de och skrev av numret från. GOLD står ju med stora bokstäver över SAS-loggan. :cool:

Har lagt smartpass taget i en liten lomme på innsiden av lommeboken.
Fungerer utmerket dersom mobilen er tom for strøm og SAS app'en ikke kan brukes :)

Jag använder mitt Smart-pass regelbundet, men som sagt systemet har blivit mycket långsammare sedan i början så ibland blir man tvungen att använda 2-D barcoden i appen istället vilket fungerar bättre med systemet, MEN i hälften av fallen kommer man åt någon knapp så telefonen backar ut från boarding-kortet. Mycket irriterande när man står vid läsaren!!!

Snälla SAS, se till att Smart-pass läsarna blir snabbare och fungerar bättre!!!

Micro-chip under huden vid handleden vore lite coolt, ja. Placera chipet från passet där också när vi lika är igång, då är man resklar :)

Mvh
/NotRyan

Jag använder mitt Smart-pass regelbundet, men som sagt systemet har blivit mycket långsammare sedan i början så ibland blir man tvungen att använda 2-D barcoden i appen istället vilket fungerar bättre med systemet, MEN i hälften av fallen kommer man åt någon knapp så telefonen backar ut från boarding-kortet. Mycket irriterande när man står vid läsaren!!!

Snälla SAS, se till att Smart-pass läsarna blir snabbare och fungerar bättre!!!

Micro-chip under huden vid handleden vore lite coolt, ja. Placera chipet från passet där också när vi lika är igång, då är man resklar :)

Mvh
/NotRyan

För mig Smart-pass är långsam om jag har mobildata aktiverat jämfört om mobildata är avstängt. Samt jag har märkt skillnad mellan olika maskiner. De äldre och större incheckningsmaskinerna enligt mig funkar snabbare än de nya som har inbyggt Smart-pass läsare.

Toppen