Homer skrev:...Då är frågan om telefonen bara fungerar som en passiv antenn, eller om man kanöka läsavståndet så att man inte ens behöver ta upp den ur fickan/väskan?Klicka för att utvidga...
Det trillade in ett brev med SMART PASS. Expires 7/12. Så poänglöst. Förvisso har jag inte fått nästa kort ännu, men jag har ju flugit ihop två EBG bara med SK redan och har två månader kvar på året. De kunde ju sparat en slant på att skicka ut en bricka med längre hållbarhet eller bara väntat. Här finns det pengar att spara.Malu skrev:Hej SAS. Jag är jätteglad att ni skickar mig dessa små finurliga chip som det står Smart Pass på - men jag blir en smula förvirrad. Det började i februari då jag med entusiasm öppnade ett trevligt brev från er, särskilt med tanke på att mitt första chip bar informationen "EXPIRES 02-12"...Klicka för att utvidga...
Jakob K skrev:Är det nån som använder sitt smart pass aktivt nuförtiden- och isåfall hur/när/var etc?Klicka för att utvidga...
Homer skrev:Kanske dags för SAS att börja med fingeravtrycksscanner igen för att följa med trenderna.Klicka för att utvidga...
NotRyan skrev:Jag använder mitt Smart-pass regelbundet, men som sagt systemet har blivit mycket långsammare sedan i början så ibland blir man tvungen att använda 2-D barcoden i appen istället vilket fungerar bättre med systemet, MEN i hälften av fallen kommer man åt någon knapp så telefonen backar ut från boarding-kortet. Mycket irriterande när man står vid läsaren!!!Snälla SAS, se till att Smart-pass läsarna blir snabbare och fungerar bättre!!!Micro-chip under huden vid handleden vore lite coolt, ja. Placera chipet från passet där också när vi lika är igång, då är man resklarMvh/NotRyanKlicka för att utvidga...