Senaste nytt

SAS Gold Smart Pass

Det finns ju kreditkort med den här tekniken inbyggd, VISA paywave och Mastercard paypass.
Hade SAS nissarna tänk lite hade de erbjudit oss möjligheten att välja om vi ville ha klistermärket
eller ett kort av något slag, eller varför inte en nyckelring.
Förresten så kan de ju som standard låta det ingå i de vanliga EBG korten.

Visa Card
Visa payWave feature offers cutting edge convenience and flexibility
Magnetic stripe also enables traditional payments

Visa Mini Card
The first alternative Visa payWave payment device
Measures half the size of a traditional card
Includes Visa payWave and magnetic stripe functionality

Visa Micro Tag
The latest innovation in Visa payments—Visa's first payment device designed exclusively for Visa payWave payments
No more fumbling through your purse or wallet, the Visa Micro Tag is easily accessible on your key ring
Designed to be small, durable, practical, and convenient

payment_solution.jpg

Last edited:
Tydligen så har SAS lyckats tabba sig rejält då en SAS anställd jag känner nämnde att det tydligen är flertalet som fått SmartPass'es med någon annans EB info utskickad till sig..

Kan bli skoj och höra framåt vem som checkar in vem osv..

Verkar som om jag och flickvännen fått våra i fredags. Får väl hoppas att det är rätt info på dem då...

Tydligen så har SAS lyckats tabba sig rejält då en SAS anställd jag känner nämnde att det tydligen är flertalet som fått SmartPass'es med någon annans EB info utskickad till sig..

Kan bli skoj och höra framåt vem som checkar in vem osv..

ha, ha ,ha! kanske därför någon fick Pandion utan att vara det?

första intrycket av smart pass var väl sådär..räckvid skulle vara som mest 5 meter om jag inte läst fel.

Skulle in i loungen på arn och fick lägga mobilen på läsaren i ca 10 sekunder för att den skulle reagera, samma sak vid boarding... fortfarande snabbare med kort

I fredags ARN-CPH-AMS

ARN personalen blev förvånade över att det fanns smart pass ute?!
CPH undrade vad jag menade när jag frågade vart läsaren var

känns som att de missar en del av informtionen

"Didn´t you read the memo?"

Toppen