Senaste nytt

SAS Go/Plus, meny

Om det verkligen är så att chokladmuffinsen är tillbaka så är det ju årets bästa nyhet. Jag är i så fall beredd att nästan förlåta SAS för att de sabbat intjäningen till Eurobonus.
Dags att börja räkna på hur många chokladmuffins jag kan köpa för mina 475k EB-poäng.

Senast jag flög strax innan jul så fanns det både choklad och fudge, hoppas fudge inte bara var ett restlager. Men det saknas lite vettiga matalternativ tycker jag, nu är det mest sötsaker iaf intra-Nordic. En riktig smörgås med bra pålägg borde inte vara en omöjlighet att få fram, åtminstone smörgåsen som finns såfort man flyger utanför Norden borde åtminstone kunna hitta in på menyn.

Senast jag flög strax innan jul så fanns det både choklad och fudge, hoppas fudge inte bara var ett restlager. Men det saknas lite vettiga matalternativ tycker jag, nu är det mest sötsaker iaf intra-Nordic. En riktig smörgås med bra pålägg borde inte vara en omöjlighet att få fram, åtminstone smörgåsen som finns såfort man flyger utanför Norden borde åtminstone kunna hitta in på menyn.

Iallefall på flights over 1 time intra nordic. Mellom f.eks OSL-ARN, OSL-SVG, ARN-SDL etc så er det ju greit med bara snacks. Men OSL-TOS, ARN-KRN etc... Vi trenger litt mat der :)

Någon som vet om det kan finnas ens en mikroskopisk chans till frukost om man åker 9.25 från Ronneby till ARN eller skickar de eventuellt överblivet från ditresan i komposten på Kallinge?

Idag har jag vid ett besök vid SAS huvudkontor framfört betydelsen av polarklämmans återkomst på inrikes samt också vikten av en liten kall måltid, tex sallad, som serveras på avgångar mellan 1600 och 1800 för att stilla hungern på oss arbetspendlare. Må väntan på polarklämman inte bli långvarig!

Toppen