Senaste nytt

SAS Go/Plus, meny

Snack deal vid chater kostar 1200EB-poäng, eller 45SEK. Lägger man på 5SEK och istället slår till på en öl (50SEK) kostar den bara 1100EB-poäng... Logiken är glasklar.
Så räknar man poäng/krona är det bättre att dricka öl ombord än Cola och nötter :D

SAS vill inte ha någon uträkning EB/Krona vilket gör det logiskt.

Igår var det 1/12 och då kom vintern enligt SAS - vilket betyder ny meny: SAS

Generella skillnader:
  • Nytt viner: rött, vitt och selected rött är alla nya.
  • Pale Ale Mikkeller "The Cloud Hopper" presenteras i menyn. I övrigt verkar det bara vara Carlsberg i menyn. Innebär det att Falconen har försvunnit från inrikes? (y)
Inom Europa:
  • Savory pie är en nyhet. Varm paj med "roasted red pepper and sweet tomato". Ersätter wrapen.
  • Sandwich of the day och Sallad of the day presenteras som nyheter - misstänker att de menar att dessa har nya smaker?
Sen ser jag att det i menyn definieras att Europa-flighter under 80 min har Norden-servering.

Igår var det 1/12 och då kom vintern enligt SAS - vilket betyder ny meny: SAS

Generella skillnader:
  • Nytt viner: rött, vitt och selected rött är alla nya.
  • Pale Ale Mikkeller "The Cloud Hopper" presenteras i menyn. I övrigt verkar det bara vara Carlsberg i menyn. Innebär det att Falconen har försvunnit från inrikes? (y)
Inom Europa:
  • Savory pie är en nyhet. Varm paj med "roasted red pepper and sweet tomato". Ersätter wrapen.
  • Sandwich of the day och Sallad of the day presenteras som nyheter - misstänker att de menar att dessa har nya smaker?
Sen ser jag att det i menyn definieras att Europa-flighter under 80 min har Norden-servering.
Intressanta nyheter. Får köra en fullständig vinprovning på väg hem från Oslo imorgon då.

• Gilla
Reactions: olo
Det fanns ju tidigare. Enligt SAS själva (fan tro det) var efterfrågan för låg.
Så är det kanske. Men åtminstone i SAS Plus säger jag då till SAS (och har sagt i åtskilliga undersökningar). Skippar gärna valmöjligheten mellan muffin/nötter/chips/wasa/choklad - är så innerligt trött på det sortimentet. Nåja, jag får väl fortsätta stressäta i loungen och också ägna mig åt vinprovning ombord. Det går egentligen ingen nöd på mig.

Toppen