Senaste nytt

SAS Go/Plus, meny

SAS ställde frågan om de borde förändra menyn för Intra Nordic och Domestic på pendlarmötet i UME. Jag framförde det som alla är eniga om - det finns snart inget vettigt kvar att äta ombord och det vore ju väldigt bra om de kunde inför renklämma eller smörgås igen..

SAS ställde frågan om de borde förändra menyn för Intra Nordic och Domestic på pendlarmötet i UME. Jag framförde det som alla är eniga om - det finns snart inget vettigt kvar att äta ombord och det vore ju väldigt bra om de kunde inför renklämma eller smörgås igen..
Fick du intrycket att de faktiskt lyssnar på vad pendlarna säger?

Fick du intrycket att de faktiskt lyssnar på vad pendlarna säger?

Skulle SAS lyssna på sina resenärer!? LOL

De har väl gjort en sådan där hemlig undersökning som visar att "kunderna vill X" där X råkar ligga helt i linje med vad SAS kan spara pengar på. Är det NÅGON som har deltagit i en sådan där undersökning?

Skulle SAS lyssna på sina resenärer!? LOL

De har väl gjort en sådan där hemlig undersökning som visar att "kunderna vill X" där X råkar ligga helt i linje med vad SAS kan spara pengar på. Är det NÅGON som har deltagit i en sådan där undersökning?

Jag har faktiskt. Vi var en grupp, och alla var eniga om att SAS skulle satsa mer på "premium", "smarta lösningar" och "service" och mindre på "priskonkurrens". Detta var kanske ett halvår innan serveringen i Plus inom norden nästan upphörde, så pengarna som gick på den marknadsundersökningen kunde de ha sparat in...

Skulle tro att det mest är en fråga vilka alternativ man ställer mot varandra... Men det är så klart en sådan undersökning skulle ju kunna ge fel resultat så det är nog enklast att hitta någon oförstående person på gatan. ;)

Toppen