Senaste nytt

SAS Go/Plus, meny

Är det någon som provat att beställa specialmåltid på SAS Plus?

Till de passagerare som önskar annan mat än den som serveras ombord, erbjuder vi specialmåltider.
Specialmåltider erbjuds alla resande till USA och Asien. På resor inom Europa är det möjligt att beställa specialmåltider i SAS Plus, när flygtiden är längre än 90 minuter.

När man tröttat på den trekantsmackor och wraps så kanske det låter gott med någon av dessa? :rolleyes:

SFML Seafood meal: Meal consisting of fish and/or shellfish.
KSML Kosher meal: Meal cooked according to Jewish habits and traditions.
AVML Asian veg meal: Spicy vegetarian meal with limited use of dairy products.

http://www.sas.se/allt-om-resan/ovrigt/specialmaltider/Codes/
Specialmåltider - SAS

Nu med så många som flyger SK Plus så vore det roligt att se om det går, jag skulle kunna tänka mig Asian veg meal :D
och Kosher på hemvägen :D Man hinner ju konvertera på en MR i ALC eller?

Nu med så många som flyger SK Plus så vore det roligt att se om det går, jag skulle kunna tänka mig Asian veg meal :D
och Kosher på hemvägen :D Man hinner ju konvertera på en MR i ALC eller?
Jag får väl prova asiatiskt på någon av Prag-vändorna. Lite krydda i tillvaron ;)

LOT.com verkar inte ha alla specialmåltiderna valbara i sin lista, så det blir till att ringa SAS Customer Contact.

Det som är intressant är att på Blue1 brukar personalen endast erbjuda mackorna. "Ost eller kyckling" är frågan man får. Men igår lärde jag mig att de faktiskt har såväl wraps som sallad ombord (CPH-HEL).

Det som är intressant är att på Blue1 brukar personalen endast erbjuda mackorna. "Ost eller kyckling" är frågan man får. Men igår lärde jag mig att de faktiskt har såväl wraps som sallad ombord (CPH-HEL).

Det var intressant, är inte den flighten för kort för att erbjuda wraps och sallad "by default"?

Mvh
/NotRyan

Det kostar ju inte nått att fråga vad de har, ibland finns det mer än det borde och då kan man få tex en sallad fast det egentligen inte ska finnas.

Toppen