Jan Petterson
Medlem
Eldoradoyougurth i frukostlådan imorse. Nedköp mot tidigare
Nån måste ju ha skämtat med dig? :/
Eldoradoyougurth i frukostlådan imorse. Nedköp mot tidigare
Jag tycker eldorado verkar vara en stor överraskning eller? Om det är sådan överraskningar så klarar jag mig med något stabilt dåligt och äter min frukost i SL.När kommer det en "ny" meny? Eller ska dom köra med samma sortiment i evig tid? Det börjar bli läge för några nya överraskningar snart....
Wikipedia skrev:Eldorado (spanska el dorado ”den förgyllde”) är en mytologisk utopi som är placerad någonstans i Sydamerika och fylld av rikedomar och guld. Myten uppstod hos och spreds av de spanska conquistadorerna på 1500-talet och bidrog till att locka mängder av expeditioner till Sydamerika. Förmodligen är ursprunget till myten en indiansk ritual där den nye hövdingen pudras med guldstoft vid sitt tillträde – därav namnet.
I Voltaires roman Candide besöker huvudpersonen i ett kapitel Eldorado. Hela handlingen i spelet Uncharted: Drake's Fortune handlar om kampen att hitta Eldorado.
Igorius frukostbox ser ut som den jag oftast har sett oavsett rutt, förutom att det ibland varit korv och ibland skinka som pålägg. Den danska yoghurten tycker jag funkar bra i alla fall![]()