Senaste nytt

SAS Go/Plus, meny

När kommer det en "ny" meny? Eller ska dom köra med samma sortiment i evig tid? Det börjar bli läge för några nya överraskningar snart....

När kommer det en "ny" meny? Eller ska dom köra med samma sortiment i evig tid? Det börjar bli läge för några nya överraskningar snart....
Jag tycker eldorado verkar vara en stor överraskning eller? Om det är sådan överraskningar så klarar jag mig med något stabilt dåligt och äter min frukost i SL.

Wikipedia skrev:
Eldorado (spanska el dorado ”den förgyllde”) är en mytologisk utopi som är placerad någonstans i Sydamerika och fylld av rikedomar och guld. Myten uppstod hos och spreds av de spanska conquistadorerna på 1500-talet och bidrog till att locka mängder av expeditioner till Sydamerika. Förmodligen är ursprunget till myten en indiansk ritual där den nye hövdingen pudras med guldstoft vid sitt tillträde – därav namnet.
I Voltaires roman Candide besöker huvudpersonen i ett kapitel Eldorado. Hela handlingen i spelet Uncharted: Drake's Fortune handlar om kampen att hitta Eldorado.

Jag har slutat äta frukosten, men innan dess observerade jag att det är olika innehåll i boxen beroende på vilken linje man flyger. På vilken linje får man denna "gyllene" frukost?

Säkert något problem med försändelsen av Arla-yogurt den specifika dagen....

Tror iofs inte att det behöver vara något fel på Eldorados yogurt, men känns som om det skulle vara en dumsnål besparing. Själv tycker jag att yogurten på Lidl är klart godare än Arlas dito :eek:

Tycker att frukosten är en trevlig gest inrikes, och egentligen den enda gång SAS levererar något mervärde :)

För en som aldrig reser inrikes: Är det någon skillnad mellan SAS & Malmö Aviations frukostar ?

image.jpg

På ARN-LHR för ett par veckor sedan var youghurten dansk.

Igorius frukostbox ser ut som den jag oftast har sett oavsett rutt, förutom att det ibland varit korv och ibland skinka som pålägg. Den danska yoghurten tycker jag funkar bra i alla fall :)

Toppen