Åt mig igenom i princip det som fanns CPH-LIN och var inte imponerad. Trekantiga mackor har jag inte mycket till övers för då jag ätit dessa alltför mycket i England, oftast torra och inte särskilt intressanta smaker. I detta fall fanns en med feta-ost och diverse grönsaker. Ceasarsalladen på kyckling smakade helt ok, men eftersom jag kommit direkt från jobbet till ARN för att åka ARN-CPH-LIN (utan möjlighet att hinna äta på flygplatsen) behövde jag lite mer än en snack. Eftersom restiden är ca 3,5hr förväntar jag mig att kunna få en enklare middag - och för mig är inte typ 3 trekantiga mackor eller tre caesarsallader detta oavsett om de smakar gott eller inte.
Nästan så att jag vill berömma det tabubelagda bolaget Ryanair här - där går det i alla fall att få en mikrad pastarätt med typ biff&svamp eller liknande, som är mer likt en middag än vad tre mackor eller en macka och en caesarsallad är! Det behöver inte vara toppklass på maten, men det är en fördel om det finns en chans att äta en varm måltid på flighter över typ 1,5-2h.
Nu är det sällan jag flyger så att jag måste äta middag på planet, men när det sker är det Plus-konceptet erbjuder inte alls tillräckligt. Som mellanmål eller snabblunch fungerar en Caesar eller laxsallad utmärkt, men inte som middag...