Senaste nytt

SAS Go/Plus, meny

Va? Städas planen?

Tycker att de brukar vara ganska rejält ostädade på kvällsflygen - vilket kanske inte är helt ovanligt tyvärr. Man kan hitta allt möjligt i stolsfickorna och på golvet. Men senast jag flög SAS (i slutet av maj) var det med ett morgonplan till ZRH som började på Arlanda och absolut omöjligtvis kunde ha städats under natten med tanke på att det låg matrester i stolen och stolsfickan innehöll ett bananskal :(

Vad händer med maten i SAS-plus, någon som hört nått från SAS?

På My SAS Idea ligger "förslaget" om bättre mat på tredje plats totalt och jag har fått mail om att de ska titta på det nu efter sommaren.

Jag har ännu inte varit på någon SAS-tripp efter semestern, så jag har inte någon förstahandsinformation om man uppdaterat menyn eller inte, men en gissning är att den ser ut som tidigare.

På My SAS Idea ligger "förslaget" om bättre mat på tredje plats totalt och jag har fått mail om att de ska titta på det nu efter sommaren.

Jag har ännu inte varit på någon SAS-tripp efter semestern, så jag har inte någon förstahandsinformation om man uppdaterat menyn eller inte, men en gissning är att den ser ut som tidigare.

Menyn är inte uppdaterad, varken intra-Skandinavien, inrikes Sverige, inrikes Norge eller Skandinavien-EU123.

Jag flög förra vecka med SAS Plus men då var menyn samma som över hela sommaren. Nästa resa är nu på lördag från ARN via CPH till DBV. Jag återkommer om några förändringar gjort men tror inte det. Förmodligen från 1 september kan det finnas lite nyheter - detta är min personlig spekulation.

Last edited:
Personligen tror jag att vi dras med den där "café"-menyn ett bra tag.
Det är troligtvis därför allt är så ospecifikt i den: en "sandwich" går att göra i minst 30 varianter, "heated wrap" i kanske 8 varianter, "salad" i säkert 10, snacksvarianterna "salty", "sweety" och "healty" finns i en rad upplagor på marknaden bara man beställer tillräckligt i förväg hos leverantören. :)

Det är så jag tror att förändringarna kommer att se ut snarare än att menyn görs om, om det inte blir någon radikal förändring som att Plus får en egen meny eller någon annan utopi på gång. Men det är verkligen att hoppas på för mycket tror jag!

Last edited:
Ska göra mina allra första 8 legs i SAS+ fr o m söndag och 10 dagar framåt. Kommer att resa på inrikes, Skandinavien och Europa så jag får ju testa konceptet över gränserna s a s... ;)
Får återkomma med rapport allteftersom.

Gjorde detta och fick följande svar från SAS:

Problemet löst :)

Hej !!

Undrar hur de löser sina problem med maskinen egentligen??? :mad: Åkte med SAS den 14e aug å då fanns denna smörgås fortfarande kvar med samma text att de är kalkon på framsidan å i innehållsförteckningen står det kyckling!! Tycker inte allas att problemet är löst!! Kalkon å kyckling är inte samma sak... Om man ska vara riktigt ordentlig så är bägge en hönsart men inte samma

Toppen