Hej alla
Vad tänker ni runt denna händelse
Jag hade bokat följande resa för att maxa chansen till Lufthansa First
Måndag Arn – Muc
Tisdag Muc-Fra-Lax-Las
alltså aldrig nån tanke att åka denna rutt utan att sen ändra för smidigare resa beroende på om det skulle bli Muc eller Fra som avreseort. Nu dök det inte upp några bra LH-F med ok byten till västkusten så jag och sonen ( som också är flygfreak ) bestämde oss för att testa nya Swiss Business och bokade om till Arn-Zrh-Lax med hotell och middag på favvo restaurangen i Zurich. Jag dubbelkollade med SAS att allt var lugnt med bokningen dom sa JA, fick biljett-nr och bokref, fick upp bokningen i app, sas.se,
swiss.com mm inga problem
Dan efter kunde jag inte välja säten på
swiss.com ringde då SAS och valde säten – inga problem, dom sa att allt var ok och att dom skulle göra refound på biljettpris skillnad på cash och alltså nu också poäng då eftersom jag bokat F på hemresan
Swiss planet skulle gå kl15 en timme tidigare än LH planet. Vid lunch på väg mot Arlanda så ser jag att LH planet är sent , skämtar med sonen att det var ju skönt att vi slapp det där, och då kommer det ett mail från sas som säger
***Observera att denna e-post inte kan besvaras***
Hej Christoffer,
Tyvärr var det inte möjligt att boka om din resa med bokingsreferens XXXXXXX. Vi fick svar idag att det inte fanns eurobonus-platser tillgängliga på flighterna via Zurich.
Din bokning ARN-MUC-FRA-LAX-LAS med avresa idag ligger fortfarande kvar på samma bokningsreferens.
Jag slängde mig på luren till SAS som bad om ursäkt för det hela, tyckte det var konstigt, såg att det fortfarande fanns eurobonusplatser kvar på dom aktuella rutterna och sa att det löser vi nog. Jag såg fortfarande min Zurich resa online mm
Säkert 10 samtal senare när vi är på Arlanda så kommer dom fram till att dom hade glömt att stänga bokningen på rätt sätt därför plockade Swiss bort bokningen och att det nu är försent att göra nåt, sorry typ
Jag sa att då får SAS pröjsa min Swiss bokning mm att jag har hotell i Zurich och inte i Munchen haha osv osv men dom var inte så sugna på det. Samtalet slutade med att vi var överens om att det var deras fel och jag sa att vi får höras vidare om detta. Sen satt vi 5 timmar på Arlanda och väntade in det sena LH planet
Vad anser ni om ersättning för detta? Är ju lite olika delar
1) Hotell mm
2) Skatteskillnad på biljetterna
3) Poängskillnad på resan
4) Semestern började med kaos, hotellbokningar mm
5) Utebliven middag
6) En väldigt mycket sämre resväg med tidig avfärd på den helt onödiga resan Munchen – Frankfurt innan lång resa till Los Angeles och sen Las vegas
7) Och för oss det viktigaste att inte få testa ett nytt flyg mm