Senaste nytt

SAS Friends & Family 14-23/3-2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
För övrigt noteras att det, på alla long haul, är billigare flyga Malmö-Arlanda-Kastrup-Slutdestination än Köpenhamn direkt till slutdestination. Bra för potentiella milage-runs ;)

Last edited:
Bara för att vara "säker".
Visst har vi tolkat "book by March 23" som att det även inkluderar bokningar gjorda på den dagen?

Ja om jag nu kan på ett billigt sätt byta mig till en dyr biljett i en Go är det klart jag ska uppgradera den billigt. Enkelt matematik! :cool:
Jag skulle inte lita på att det går, den bokningsklass man bokar om till brukar man få betala mellanskillanden för.
Om din VIP Plus kostar 1000 kronor och billigaste tillgängliga GO kostar 1500 kronor lär du få betala 500 kronor plus eventuell ombokningsavgift.

Jag skulle inte lita på att det går, den bokningsklass man bokar om till brukar man få betala mellanskillanden för.
Om din VIP Plus kostar 1000 kronor och billigaste tillgängliga GO kostar 1500 kronor lär du få betala 500 kronor plus eventuell ombokningsavgift.
Ja, det är ju så jag misstänkte. Hade onekligen varit lite konstigt att kunna köpa billiga ombokningsbara biljetter och byta ut dem mot dyrare platser på populärare tider, oavsett klass.

Edit: Och skillnaden här är 1200 kr för VIP Plus dålig tid mot 4000 kr Go eller 4800 kr Plus optimal tid.

Håller på med sista minut bokningar oxå och ser mycket intressant fenomen.

Kikar retur till BCN från Åbo (via ARN). Ditvägen finns bara VIP go, hem igenting.
Kikar sedan samma dagar retur från ARN (skippar Åbo legs alltså). Ditvägen dyker inte upp längre VIP, men hemvägen dyker up VIP Plus.
Okej, kollar sedan enkel: från Åbo-ARN-BCN, okej samma VIP go finns kvar enkelväg
Kollar sedan enkel ARN-BCN, nej VIP finns icke
Kollar enkel BCN-ARN, nej nu försvann det VIP Plus som fanns ifall bokat som retur

Märkligt!?!?!?

Håller på med sista minut bokningar oxå och ser mycket intressant fenomen.

Kikar retur till BCN från Åbo (via ARN). Ditvägen finns bara VIP go, hem igenting.
Kikar sedan samma dagar retur från ARN (skippar Åbo legs alltså). Ditvägen dyker inte upp längre VIP, men hemvägen dyker up VIP Plus.
Okej, kollar sedan enkel: från Åbo-ARN-BCN, okej samma VIP go finns kvar enkelväg
Kollar sedan enkel ARN-BCN, nej VIP finns icke
Kollar enkel BCN-ARN, nej nu försvann det VIP Plus som fanns ifall bokat som retur

Märkligt!?!?!?

Kampanjen tar ju slut om några timmar så biljetter börjar ta slut nu tror jag

Kampanjen tar ju slut om några timmar så biljetter börjar ta slut nu tror jag

Jodå, men pointen var att det dök upp flyg beroende på rutt som inte fanns på exakt samma rutt men olika kombination av tredje segment. Kan ha med married segments o göra men är inte säker på det heller för de availabiliteterna dök upp helt ologiskt.

Försökte även boka den tillgängliga ditvägen som enkel och sedan hemvägen som returbiljett och sedan avboka "returen på returbiljetten" men gick inte :(

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen