Senaste nytt

SAS FORWARD ny plan för att rädda SAS (22/2 2022)

RimaZ

Medlem
Även om SAS går i konken, så borde de väl inte haverera helt innan årsskiftet, va? Har sambo som är orolig för vår USA-resa i sept/okt, men jag är inte villig att avboka den och leta efter annat (dyrare och sämre) i nuläget!

Känns som att man bör sitta ner i båten en stund till och se hur "sjön" beter sig?

Edit: Låter kanske lite egoistiskt, men mina pengar och poäng lagda där är det enda jag bryr mig om som så, loyalty is worth nothing today.
 

Ubbe

Medlem
Vi kommer att fortsätta att uppfylla åtaganden gällande EuroBonus-programmets tjänster och förmåner, och du kommer att kunna fortsätta att samla och lösa in poäng som har tjänats in genom EuroBonus för att köpa biljetter med SAS under denna process.
Vad med övriga Star alliance? Ok även där?
 

mjulven

Medlem
Även om SAS går i konken, så borde de väl inte haverera helt innan årsskiftet, va? Har sambo som är orolig för vår USA-resa i sept/okt, men jag är inte villig att avboka den och leta efter annat (dyrare och sämre) i nuläget!

Känns som att man bör sitta ner i båten en stund till och se hur "sjön" beter sig?

Edit: Låter kanske lite egoistiskt, men mina pengar och poäng lagda där är det enda jag bryr mig om som så, loyalty is worth nothing today.

Givet att ingen strejkar är det SAS plan att flyga den sträckan där och då i dagsläget. Sen är ju frågan vad du är beredd att göra för att hålla din partner nöjd.
 

varva77

Medlem
Även om SAS går i konken, så borde de väl inte haverera helt innan årsskiftet, va? Har sambo som är orolig för vår USA-resa i sept/okt, men jag är inte villig att avboka den och leta efter annat (dyrare och sämre) i nuläget!

Känns som att man bör sitta ner i båten en stund till och se hur "sjön" beter sig?

Edit: Låter kanske lite egoistiskt, men mina pengar och poäng lagda där är det enda jag bryr mig om som så, loyalty is worth nothing today.
Skulle jag lägga mina pengar på något så skulle jag spela på att de inte konkat vi det laget men det är ju verkligen en kaotisk situation. Strejken i kombination med rekonstruktionen gör att de flesta kommer att fly SAS som pesten så det kommer rinna ut ordentligt med pengar närmaste tiden.
 

Taggen

Medlem
Skulle jag lägga mina pengar på något så skulle jag spela på att de inte konkat vi det laget men det är ju verkligen en kaotisk situation. Strejken i kombination med rekonstruktionen gör att de flesta kommer att fly SAS som pesten så det kommer rinna ut ordentligt med pengar närmaste tiden.
Inte säkert att de flesta kommer fly SAS som pesten. Underskatta aldrig hur kort en människas minne är. Det kommer fortfarande dessutom i många fall att finnas rationella scenarion att flyga SAS i fortsättningen då konkurrenterna behöver tid på sig att skala upp. Men ja, långsiktiga avtal i stil med charteravtal och travelpass kommer nog att minska.
 

Hachans

Medlem
När Aeromexico gick igenom sitt chapter 11 som avslutades tidigare i år så drabbade det kunder på andra sätt. Bland annat höjdes priserna rejält för att man skulle visa att det var så få kunder som ville resa att de inte fick in tillräckligt med likviditet för att betala sina skulder. Och bolaget fick inte heller starta nya rutter. Det kan ju tänkas att SAS åker på något liknande.
 

varva77

Medlem
Visst har den det. Jag är rätt övertygad om att det även finns en upprättad "besked om uppsägning pga arbetsbrist" tillika med en "verksamhetsplan" som styrker det i Ankos skrivbordslåda.....
Ja, kan inte tänka mig att det inte kommer något mer snart som är direkt knutet till strejken och piloterna. Long haul flottan lär ju skalas ner tex. Dock är det ju bråttom att få slut på strejken för att kunna blicka framåt.
 
Toppen