Senaste nytt

SAS FORWARD ny plan för att rädda SAS (22/2 2022)

ARN01

Medlem
Inte säker på att detta är rätt tråd så inlägget får naturligtvis flyttas men båda länkarna handlar åtminstone om SAS framtid och i första artikeln nämns en hel del äkta förbättringar (om de genomförs).

Sammanfattning från Pandion/Diamond-eventet i Oslo:
  • Booking av måltid i Biz kommer q1 2024. Mindre vaste.
  • Bedre mat og drikke i loungene
  • Påstår at Avinor er mot lounger på småflyplasser som Stavanger og Trondheim
  • Kommer med nytt konsept om «sustainability» basert på medlemsnivå.
  • Håper å få ombooking på dagen for EBD inn i appen i løpet av året.
  • Eget vip customer care center med 10-15 personer. Lansert for en uke siden. Samme nr.
  • Det kommer spennende tilbud til Karibien.
  • Diamond for lifetime kommer ikke det første året.
  • De klarte forsnakke seg om at LH hadde et bud som var for lavt
  • Vil på sikt erstatte Washington rute med rute til Minneapolis for videreforbindselser med Delta
  • Ingen ville investere 1,5 milliarder dollar og så skyve bort de mest lojale kundene med å la dem miste poeng eller status. Så vi burde ikke være redde for poeng og status.

Prisstrukturen kommer gå från "hybrid" till "horisontell" och Smart biljetter blir ej återbetalningsbara i både Go, Plus och Business. Dock ska Plus Smart och Business Smart i framtiden bli ombokningsbara utan avgift. Återstår att se om det betyder högre priser.. Förändringen verkade påbörjas igår, kan detta ha påverkat sök av bonusbiljetter tro?
Ångra intressanta punkter… Trodde Chicago låg sämre till än Washington. Karibien låter onekligen intressant men kan tänka mig att det inte blir överdrivet många avgångar samt väldigt svårt gällande bonusplatser.
 

intuition

Medlem
...

Prisstrukturen kommer gå från "hybrid" till "horisontell" och Smart biljetter blir ej återbetalningsbara i både Go, Plus och Business. Dock ska Plus Smart och Business Smart i framtiden bli ombokningsbara utan avgift. Återstår att se om det betyder högre priser.. Förändringen verkade påbörjas igår, kan detta ha påverkat sök av bonusbiljetter tro?
Inom europa finns det väl aldrig Pro i Go, dvs inga ekonomibiljetter kommer erbjudas som går att få återbetalning på?! Omboknigsavgift + fare difference är ofta hög så ombokning är mer en teoretisk möjlighet. Tycker nog att det är lite osmart...

Att Plus / business smart blir ombokningsbart utan avgift är ju inte fel, fast skillnaden mellan smart och pro blir alltså bara återbetalningen? Eller missar jag något?
 

Fredrik

Medlem
Det betyder bara att folk får vänta och se.
Man kan spekulera i att det betyder att det inte är givet att dagens LTG får behålla det men det är just spekulation.
 
Toppen