NotRyan
Medlem
Eh, SAS gick med vinst före pandemin så varför inte efter detta förfarande?. Men varför förstöra en bra punch-line?Då är ju allt löst. SAS kommer aldrig gå med vinst![]()
Eh, SAS gick med vinst före pandemin så varför inte efter detta förfarande?. Men varför förstöra en bra punch-line?Då är ju allt löst. SAS kommer aldrig gå med vinst![]()
Här är SvD-artikeln som ingressen av DI-artikeln hänvisar till.![]()
Analytikern: SAS kan slukas av köpsuget Lufthansa
Fler storaffärer väntas i flygvärlden efter att Lufthansa tagit över det italienska flygbolaget ITA Airways. Nästa bolag på köplistan är Portugisiska TAP därefter kan det vara SAS tur att sugas upp i Lufthansagruppen, uppger en flyganalytiker till SvD.www.di.se
Framtiden för SAS, en del av LH-group? Något som ofta diskuterats här..
Apollo [Global Management] är ingen långsiktig investerare. Jag tror att de säljer sin del av SAS inom tre till fem år och nya investerare kan komma in. Lufthansa står då högst upp på min lista, säger Jacob Pedersen.
Hoppet ligger väl i att om rekonstruktionen går bra så finns det mer värde och mindre skulder och annat bagage i bolaget. En rejäl nyemission kanske dessutom tar in en majoritet som har rimligare avkastningsförväntningar också.Här är SvD-artikeln som ingressen av DI-artikeln hänvisar till.
![]()
SAS kan stå på tur när Lufthansa växer
Lufthansa tar över det italienska flygbolaget ITA Airways. Nu väntar flera stora affärer i flygvärlden. Portugisiska TAP är ute till försäljning och därefter kan SAS stå på tur att försvinna in i Lufthansagruppen.www.svd.se
Lufthansa har väl haft flera chanser att köpa SAS förut men inte varit intresserade?
Här är SvD-artikeln som ingressen av DI-artikeln hänvisar till.
![]()
SAS kan stå på tur när Lufthansa växer
Lufthansa tar över det italienska flygbolaget ITA Airways. Nu väntar flera stora affärer i flygvärlden. Portugisiska TAP är ute till försäljning och därefter kan SAS stå på tur att försvinna in i Lufthansagruppen.www.svd.se
Lufthansa har väl haft flera chanser att köpa SAS förut men inte varit intresserade?
Kommer konkurrensmyndigheter att godkänna ett sånt uppköp om de redan köpt upp ITA? Kan det bli för stort?
Ryanair är rätt stora, Easyjet också och Wizzair. De kanske inte är så stora på Arlanda men inom EU är de det. Försvann SAS skulle de ersätta på rutterna så det skulle fungera bra för passagerarna också.