Senaste nytt

SAS flyttar linjen Göteborg-London från Heathrow till Stansted

Precis Homer :) säsongslinjer på prov på söndagar :)

@Palazzi tar upp en viktig poäng. Sola (SVG) har rutten till Houston samt förbindelser till andra norska städer som Bergen och Trondheim. Jag tror (läs gissar) att yielden från Sola är bättre när vi tittar på alla de verksamheter som ligger nära flygplatsen..

Jag tror inte för SAS del att det är så viktigt att skapa transfertrafik för United, Thai, Singapore eller några av de andra på LHR. Intressant nog har LHR "bara" 36% transferpassagererare:
Heathrow: Facts and figures
så frågan är om transferproblemet är så stort?

Frankfurt hade 54,5% i 2013 (sidan 24)
http://www.fraport.com/content/frap...:content.file/air-traffic-statistics-2013.pdf
Så en förlust av LH till FRA är nog större bekymmer...

Men trist är det...

Trist indeed. Ser jag till din argumentation kan ju SAS lämna Star då om nätverk och transfers obetydligt och ointressant.

För mig personligen är det ett stort tapp, oavsett om London är slutdestination eller om det är transfer :(

Trist indeed. Ser jag till din argumentation kan ju SAS lämna Star då om nätverk och transfers obetydligt och ointressant.

För mig personligen är det ett stort tapp, oavsett om London är slutdestination eller om det är transfer :(

Finns ju andra flygplatser där det är viktigt att vara en del av alliansen. Mycket beror ju på vilken allians den största operatören på flygplatsen tillhör. Gissar att fler SAS-resenärer ansluter kontinentalt genom Lufthansas hubbar snarare än i London..

Räknade lite på restiden till City från LHR kontra STN - i den jämförelsen står sig STN väl. Från Liverpool Street kan man t ex gå till några utav investment bankerna.
Nya tidtabellen med retur från London 19:20 är bra. Man kan ha möten fram till ca 17:30.

Nja, för alla tre bolagen kräver väl det en nattad kärra i Göteborg. Det medför ju vissa problem. Kan inte se DY/FR göra det och för BA:s räkning är det väl slottar på LHR som styr här.

Japp och i BAs fall krävs det med största sannolikhet att två besättningar måste bo i Göteborg för att klara vilotiden. Det ökar på kostnaden en del.

Det tror jeg der er rigtigt mange virksomheder i hele Skandinavien som er stærkt uenige med dig i.

Tidtabellsmässigt är dessa idag inga vidare alternativ från GOT när det kommer till resande till just London. Sedan är det möjligt att de passar på andra linjer, men det är en annan sak. Om nu någon tycker att det var en trevlig nyhet så är ett väl bra då. Jag personligen följer inte med till Stansted. Och nu ger jag upp här. Jag har uttryckt mitt missnöje med förändringen. Jag har inte mer att säga om det. :(

Last edited:
Toppen