Senaste nytt

SAS flyttar linjen Göteborg-London från Heathrow till Stansted

Ryanair öppnar "bas" på Landvetter , vilket innebär ett flygplan stationeras där. Enligt gp.se innebär detta bl a att morgon flighten till STN kommer gå tidigare...så troligen direkt konkurrens med ungefär samma tider som SAS :).

Jaa osäker om detta är så kul..;)...och ännu mindre kul för SAS....bättre de börjar flyga på MAN eller nåt....men trist för oss som vill slippa "ful flyg"...och kommer sakna SAS oerhört till LHR...;(

Jaa osäker om detta är så kul..;)...och ännu mindre kul för SAS....bättre de börjar flyga på MAN eller nåt....men trist för oss som vill slippa "ful flyg"...och kommer sakna SAS oerhört till LHR...;(

Som manchesterbo ifrån göteborg hade jag gillat SAS direkt MAN-GOT, men jag tror det är osannolikt. BA (via sunair) flyger redan den rutten direkt och den är nog inte lätt att slå sig in på, jag skulle misstänka att BA har dom flesta av Astras resenärer redan och har precis rätt frekvens för att få det att funka. SAS verkar ha svårt nog att bestämma sig om Manchester som det är utan att man ska ha in direkt ifrån GOT också (finns redan Bergen typ 2 gånger i veckan sent på kvällen som jag aldrig ritkigt förstått varför).

Den har traden va kul!

Vad sags om foljande? GBG politiker som avgor vart och nar SAS flyger eller varfor inte alla investment banker vid Liverpool steet st. Men priset gar nog anda till nedanstaende... Kan ju vara just detta (bristen pa svarta siffror) som ar orsaken?!?

Med tanke på at SAS har 3-4-5-10-10000 (neida, men iallefall 2-4) ganger større kostnader i sin produksjon, er jo det en utrolig konkurransedyktig pris SAS klarer å tilby i konkurranse med the lowest of the lowest bidders i luftfartsverdenen.

Hur som helst vill jag gratulera!

Go SAS and Greece!!!

Det här var ju jäkligt intressant och lite det vi spekulerat kring. Jag satt och sökte på GOT-HKG med BA påsken -16 och det dök upp en avgång 8.00 från! Sedan gjorde jag en sökning enbart på GOT-LHR, ser ut som att BA kommer att köra tre avgångar, det tillkommer en 8.00 GOT-LHR och sedan finns det en LHR-GOT 19.50-22.50. Verkar som att BA är proaktiva.

Toppen