Bryant
Medlem
Det är ju kasst, riktigt pinsamt av SAS. Ingen affärsresenär vill flyga till Stanstedt
Nja, det återstår att se. Har man London som destination så kan det funka. London är ju hyfsat stort...
Det är ju kasst, riktigt pinsamt av SAS. Ingen affärsresenär vill flyga till Stanstedt
Jag förstår de göteborgare som är besvikna över att bli av med en Star Alliancelinje till Heathrow T2 för vidare transport ut i världen men personligen bor jag i östra London och skulle gärna se en Arlanda-Stansted linje. För mig tar det ca 40 minuter att köra från Shoreditch till Stansted och det är väldigt sällan nån värre trafik. Dessutom finns tåget till Liverpool Street och därifrån är det gångavstånd hem. Till Heathrow kan det lätt ta en och en halv ibland två timmar genom stan och även om man tar Heathrow express kan det ta en timme bara från Paddington.
Dessutom tycker jag att Stansted håller på att bli en helt ok flygplats. Inte som T2 kanske men lätt i klass med Gatwick.
Kommer inte att hända, dom planerna avskrevs (på ganska god grund tycker jag). Däremot pratar man expansion av antingen heathrow eller gatwick (att man ens diskuterar är för mig också vansinne). Men det kommer ta många år till, om det alls blir av.Hur går det med planerna för en ny storflygplats i London? Om det blir verklighet och när den väl blir klar så kommer SAS och andra bolag kunna samla trafiken på en flygplats. Men det är nog ganska många år kvar...