SAS flighter till Japan

Flyer722 skrev:Allt försvunnet här också, testar o ringa för ombokning på deras egna datum.Klicka för att utvidga...
Gjorde det precis och fick som svar att de bara kunde boka om till datum där det finns bonusplatser (dvs inga). Återkom gärna med vad du får för svar!
 
bvs skrev:Vår utresa som var bokad på ett av datumen som SAS tog bort blev precis inställd och automatiskt ombokad till dagen efter, utresan ligger kvar som vanligt. Nu är både utresan och hemresan på datum och flighter som SAS fortfarande säljer biljetter till. Dock fakiren från ARN till CPH med 4h layover i stället för 2h som orginalbokningen. Bokningen är en flypremium award för fyra pers.Klicka för att utvidga...
Precis samma hände här. Vilket var något förväntat.



Detta bör väl ändå vara en indikator på att flygning till HND kommer att ske, eller?
 
Bokade en resa åt brorsan till Japan och hans flyg blev flyttat en dag (retur resa) så verkar fine.



Men verkar som att man nu får alternativ, eller jag har inte sett de tidigare åtminstone. Misstänker att man bör göra ett aktivt val här, antingen acceptera deras ombokning eller få en återbetalning.





1678719329284-png.140297
 
gneken skrev:Bokade en resa åt brorsan till Japan och hans flyg blev flyttat en dag (retur resa) så verkar fine.Men verkar som att man nu får alternativ, eller jag har inte sett de tidigare åtminstone. Misstänker att man bör göra ett aktivt val här, antingen acceptera deras ombokning eller få en återbetalning.Visa bifogad bild 140297Klicka för att utvidga...
Jo precis, valde första alternativet.
 
Ringde för o ändra datum på hemresa, hon svarar att det inte går men senare så skulle hon kolla med eurobonus och sedan säger hon att personal gått hem för dagen (?) o att hon lagt in en request för imorgon....
 
Min har också blivit flyttad ser jag i appen men har inte fått något mail än, och sista benet CPH-ARN är inte bokad än. Gör iofs inget om de ställer in den delen då jag ändå behöver hämta upp hund i Malmö.



Men antar mailet kommer när de är klara.
 
bvs skrev:Vår utresa som var bokad på ett av datumen som SAS tog bort blev precis inställd och automatiskt ombokad till dagen efter, utresan ligger kvar som vanligt. Nu är både utresan och hemresan på datum och flighter som SAS fortfarande säljer biljetter till. Dock fakiren från ARN till CPH med 4h layover i stället för 2h som orginalbokningen. Bokningen är en flypremium award för fyra pers.Klicka för att utvidga...


Identiskt för mig. Otroligt //emoji.tapatalk-cdn.com/emoji1316.png




BuckDancer skrev:Precis samma hände här. Vilket var något förväntat.Detta bör väl ändå vara en indikator på att flygning till HND kommer att ske, eller?Klicka för att utvidga...


Vi har helt klart haft olika förväntningar. Jag förväntade mig inte att bli ombokad.
 
Ser nu att min blivit flyttad. Hade T&R på dagar som dom tog bort flygen på.

Nu är både dit o hemresa skjuten en dag framåt till dagar där flyg går. Dom har ändrat tid för arn-cph flyget, men det finns platser på avgången jag hade bokad. Får inga och be dom ändra det imorgon bitti.

Inte fått något mail.



Ska bli spännande och se om dom kommer flyga.
 
Verkar vara något lurt, avgångarna som jag blivit ombokade till finns det inga business platser kvar till försäljning.
 
Hur ska man tolka seatmaps när det gäller de här HND flygningarna? Jag håller ögonen på en viss avgång där jag har redan har en biljett men vill köpa fler. Det finns 2 stolar ledigt i platsväljaren. Sas.se säljer dock inga business biljetter på avgången.



Om jag börjar gissa så tänker jag att de plockat bort kabinen från försäljning medan de håller på med ombokningar, men att avången de facto inte ännu är fullbokad. Skulle också kunna indikera att 2 personer som fått förslag på ombokning till detta flyget men inte ännu accepterat och därmed inte blivit tilldelade platser.



Eller kan det vara så att platserna faktiskt är sålda och bekräftade men inte har någon plats tilldelad?
 
Efter den automatiska ombokningen i går så kom nu mailet från SAS med nya biljetter (och nya biljettnummer)
 
Flyer722 skrev:Ringde för o ändra datum på hemresa, hon svarar att det inte går men senare så skulle hon kolla med eurobonus och sedan säger hon att personal gått hem för dagen (?) o att hon lagt in en request för imorgon....Klicka för att utvidga...
Detta gick igenom fick datumen jag önskade även fast awardplatser inte fanns tillgänligt.
 
Back
Top