Senaste nytt

SAS finansiärer tvekar om nya lån

Norska regeringen verkar vackla i sin hållning.
Nu öppnar norska näringsdepartementet för mer pengar till SAS.(se länk nedan)

Redan tidigare har det antytts att även danska regeringen är öppna för deltagande i en nyemission.

Det skulle vara intressant att höra hur samtalen förs mellan finans/näringsdepartementen i Sverige, Norge och Danmark i ärendet SAS just nu.



Giske åpner for ny emisjon i SAS - Børs og finans - E24
 
Många storföretag i Sverige kommer tydligen fortsätta använda SAS tills vidare enligt di.

Dagens Industri för en massiv hatkampanj mot SAS just nu. DI måste vara besvikna på dessa storföretag som inte omedelbart överger SAS. Det var di som satte igång det enorma mediedrevet mot SAS i Sverige härom veckan. Varje dag fortsätter di med extremt negativa artiklar om SAS...

http://www.di.se/artiklar/2012/11/2/...oliga-for-sas/
 

Traveller

Medlem
Många storföretag i Sverige kommer tydligen fortsätta använda SAS tills vidare enligt di.

Dagens Industri för en massiv hatkampanj mot SAS just nu. DI måste vara besvikna på dessa storföretag som inte omedelbart överger SAS. Det var di som satte igång det enorma mediedrevet mot SAS i Sverige härom veckan. Varje dag fortsätter di med extremt negativa artiklar om SAS...

http://www.di.se/artiklar/2012/11/2/...oliga-for-sas/

Det är fullkomligt sorgligt tycker jag. Hoppas det drabbar DI själva med en riktig rekyl! Jag har alltid varit en DI läsare men de senare åren, förvisso har dom fått priser, tycker jag att deras kvalitet har sjunkit avsevärt.
 

Traveller

Medlem
Många storföretag i Sverige kommer tydligen fortsätta använda SAS tills vidare enligt di.

Dagens Industri för en massiv hatkampanj mot SAS just nu. DI måste vara besvikna på dessa storföretag som inte omedelbart överger SAS. Det var di som satte igång det enorma mediedrevet mot SAS i Sverige härom veckan. Varje dag fortsätter di med extremt negativa artiklar om SAS...

http://www.di.se/artiklar/2012/11/2/...oliga-for-sas/

MÄRKLIGT, artikeln är borta. Fick detta:

404 – sidan kunde inte hittas
Sidan du försöker nå kan tyvärr inte hittas på di.se.
Det kan bero på att sidan har tagits borts, att länken är trasig eller att du råkat skriva in fel adress.

Kontrollera igen att du skrivit in rätt adress.

Om du klickat på en länk någon av våra sidor eller om du tror att något har blivit fel hos oss, mejla gärna och berätta:

dise@di.se

Glöm inte att berätta vilken länk du klickade på, så ska vi försöka åtgärda felet.
 
Är det inte så att ägaren till Dagens Industri är en stor aktieägare i Norwegian?
Det kan ju förklara en hel del..men det är ju vidrigt att Di är så partisk och vinklar alla artiklar något fruktansvärt mot SAS.
En kritisk ledarsida är en sak men det Di håller på med nu är något helt annat. Sämre jounalistik går inte att hitta i Sverige just nu. Hatet mot SAS är extremt nu hos di.

Det antyds här att det kommer bli nyemision i SAS. Det verkar som både Norge och Danmark är med. Skulle förvåna mig mycket om inte Sverige också kommer delta. Först ska Q3 redovisas och Gustafson ska offentliggöra och börja genomföra sitt enorma sparprogram..sen kommer nyemissionen.

"Det blir nyemission i SAS" - Affärsvärlden
 
DI är väl helägt av Bonniers? Vad dom har för relation till Norwegian vet jag inte, men dom måste ju ha torskat pengar på SAS med tanke på andelen negativa artiklar...
 
Den enda kända direkta kopplingen mellan Bonnier och SAS jag känner till är flygbolaget(LIN) Linjeflyg.
Det var SAS, Bonnier ägda tidningen DN och Stockholmstidningen som tillsammans 1957 tillsammans startade Linjeflyg.

DN skriver inte alls lika mycket negativt om SAS, deras artiklar om SAS och flygbranschen tycker jag är sakliga.
Dagens Industri däremot håller en häpnadsveckande låg journalistisk kvalite på sina extremt negativt vinklade artiklar om SAS.
Värt att notera är att DI också skriver mycket positivt vinklade artiklar om Norwegian.
 
Toppen