Senaste nytt

SAS familjekonto

fick samma precis. Verkar som inga poäng kommer att överföras under tiden, så jag gissade rätt från min del med att avstå från familjbokningar till sommaren. Maximerar på annat håll under tiden.

Mest troligt är väl att man efter uppdateringen måste logga in på givarkontona och välja något i stil med
[x] Överför baspoäng (kurs x0.2)
[x] Överför som extrapoäng (kurs x0.8)
[x] Överför som vouchers på Vasa Sandwich

Men om du inte lagt in dina familjemedlemmar innan resan går av stapeln så kommer du inte ha någon möjlighet att få över deras poäng. Du har alltså att välja på "0 poäng" eller "förmodligen poäng". Jag hade valt det senare.

:D Förmodligen Vasa under flygningen, efter flyget har förfallodatumet gått så förmodligen inga poäng heller ;)

Nej men jag börjar tänka på det här. Faktiskt en bra idé och win-win. Vill man sträva efter status och bryr mindre om poäng och väljer man att ta 50% baspoäng och 50% "redeemable miles" så kommer ju SAS att vinna på det också för att deras poängskuld minskar. Det blir ju win-win. Man kan ju alltid välja 100% RDM och det blir aldrig lose-win eller lose-lose. Ännu bättre om man får fritt välja inna varje flyg hur man vill kreditera.

Har du skickat in My SAS Idea?

"Aktiviteter som finns registrerade på givar-kontot innan den 8 april kommer att överföras till familjekontot. " - Jag tolkar det som att alla bokningar jag gjort innan 8 april kommer föras över. Även om resorna är längre fram. Så exempelvis sommarens och höstens resor kommer flyttas över. Hur tolkar ni det?

"Aktiviteter som finns registrerade på givar-kontot innan den 8 april kommer att överföras till familjekontot. " - Jag tolkar det som att alla bokningar jag gjort innan 8 april kommer föras över. Även om resorna är längre fram. Så exempelvis sommarens och höstens resor kommer flyttas över. Hur tolkar ni det?

Tolkar det som om att poängen behöver finnas på givarkontot innan 8:e april för att de ska föras över men jag hoppas jag har fel och att din tolkning är rätt..

Mycket märkligt att man med två veckors varsel stryper tjänsten och sedan lägger den på is i ett halvår innan de släpper den nya funktionaliteten.
Helt ok och naturligt att man ändrar i villkor mm men det här känns mest bara klumpigt hanterat. Och surt för sommarens resor som redan är bokade.

Herr Nilann och jag har bokat 40+ legs med SAS och har räknat med poängöverföring till mig som har SAS Amex Elite och samlar poängen för resa 2-4-1.
Nu ändras förutsättningarna. När SAS ändrade poängintjäningen förra året fick man poäng enligt tidigare intjäning på alla resor som bokats före försämringen, visserligen manuell hantering men det fungerade. Undrar om det kommer att finnas liknande möjlighet att föra över poängen till familjekontot för alla resor bokade före 31 mars, annars känner jag mig lurad.

Nej, det där är garanterat fel tyvärr. Poängen skall finnas på kontot den 8 april, 8.e är även då man gör överföringen varje månad, vilket lär bli den sista på ett tag.

Toppen