Senaste nytt

SAS familjekonto

Funcadelic

Medlem
Det är inte helt säkert att det är reglerna för loungebesök som skulle liberaliseras isf, så var försiktig med vad du önskar dig.
Nej då här önskas ingenting - då blir man bara besviken. Konstaterade bara att SAS har olika definitioner för familj på olika ställen, och att det vore rimligare ur ett kommunikativt perspektiv om endast en definition gällde
 

Maja

Medlem
Det var ändå lite annan info.. tidigare har jag hört tat man skall kunna flytta poäng mellan kontona som man har anslutet till familjekonto? (med nya versionen).. surt om det är så att allt man flugit in sedan maj 2015 (typ ~100k poäng hos familjen) måste betalas för att flytta över! Uselt isf.
Då håller vi bara tummarna för att jag fick svar av en person som satt med fel information och hoppas att ni har fått den rätta. Det skulle helt klart vara bäst för oss alla här iaf. Vi har också väldigt många poäng som skulle behöva flyttas och har ingen lust att betala för flytten. Men som vi alla har upplevt tidigare, vad SAS kundtjänst säger är inte mycket värt. Tror vi alla bara får hålla oss till tåls.
 
Gav bort 60000 poäng var till ungarna, tänkte nog inte riktigt där. Hoppas att det går att föra tillbaka till familjen. Men å andra sidan hinner jag nog inte använda poängen innan dom brinner inne. Första 40000 poängen är nästa höst, sedan rullar det på.
 

Canadien

Medlem
Gav bort 60000 poäng var till ungarna, tänkte nog inte riktigt där. Hoppas att det går att föra tillbaka till familjen. Men å andra sidan hinner jag nog inte använda poängen innan dom brinner inne. Första 40000 poängen är nästa höst, sedan rullar det på.
Poängen får ny giltighetstid om du för över dem, så 5 nya friska år ifall de slussas tillbaka till dig.
 

NotRyan

Medlem
Ett annat sätt är att resa ihop ett Diamond åtminstone 1 år, sedan är alla poäng giltiga 5 år från att du trillar ner till Guld.
 
Kan man föra över Amexpoäng till en annan persons eurobonuskonto eller finns det några restriktioner? Börjar bli trött på att vänta för att kunna föra över poäng kostnadsfritt inom eurobonus...
 

aldrighemma

Medlem
Kan man föra över Amexpoäng till en annan persons eurobonuskonto eller finns det några restriktioner? Börjar bli trött på att vänta för att kunna föra över poäng kostnadsfritt inom eurobonus...
Det går tyvärr inte, däremot så kan man ha extra kort med ett annat namn som samlar poäng på huvudkortet, och därmed "föra över" poäng till ett annat EB konto.(två kort med olika namn till samma EB konto),

Edit: det gäller så klart bara för nya poäng.
 

Nikje

Medlem
Blir intressant att se vad "inom kort" betyder för SAS! För mig är det max en månad i den här kontexten men vi får väl se...
Screenshot_20170222-202338.jpg
 
Toppen