Senaste nytt

SAS familjekonto

Japp jag får fortfarande förklara varför vi inte ska flyga Ryan air för fru Anfield.
Rätt enkelt, sätt henne på Ryanair / Norwegian nästa gång ni åker och du väljer sas eller om det är longhaul så åker du First. Efter det lär det inte vara frågor om varför ni inte reser med Ryanair, det kanske kommer knaka lite innan fogarna av förhållandet dock :)

Ja, så som det ser ut nu. De poängen från i somras hade du hur som helst ändå inte kunnat föra över till ett familjekonto om det hade starts nu. Ni måste vara anmälda till familjekontot INNAN ni genomför flygningen är den information som har getts tidigare.
Det är inga problem för oss. Vi har haft familjekonto i flera år och våra poäng har förts över till och med i våras. :)

Det är inga problem för oss. Vi har haft familjekonto i flera år och våra poäng har förts över till och med i våras. :)
Då vet du ju om ändringen och att några nya poäng till familjekontot inte kommer förrän den nya versionen lanseras. Eller hoppas du att flygningar ni har gjort nu under sommaren ska gå att retroregga och då hamna på den nya versionen av familjekonto?

Det hade varit fantastiskt om det var så, men vid alla mina förfrågningar till SAS om när de ska nylansera familjekontot så har jag bara fått kalla handen för att kunna retroregga några poäng till det framtida familjekontot. Svaret har alltid varit att 1) de vet inte när det nya familjekontot släpps, 2) du måste ha ett familjekonto registrerat INNAN du gör flygningen. 3) det gamla versionen av familjekonto räknas inte längre utan du måste registrera om dig för den nya typen

Skulle någon annan sitta inne med annan information så tror jag vi alla som följer denna tråd gärna ta del av den. :)

Då vet du ju om ändringen och att några nya poäng till familjekontot inte kommer förrän den nya versionen lanseras. Eller hoppas du att flygningar ni har gjort nu under sommaren ska gå att retroregga och då hamna på den nya versionen av familjekonto?

Det hade varit fantastiskt om det var så, men vid alla mina förfrågningar till SAS om när de ska nylansera familjekontot så har jag bara fått kalla handen för att kunna retroregga några poäng till det framtida familjekontot. Svaret har alltid varit att 1) de vet inte när det nya familjekontot släpps, 2) du måste ha ett familjekonto registrerat INNAN du gör flygningen. 3) det gamla versionen av familjekonto räknas inte längre utan du måste registrera om dig för den nya typen

Skulle någon annan sitta inne med annan information så tror jag vi alla som följer denna tråd gärna ta del av den. :)

Det var ändå lite annan info.. tidigare har jag hört tat man skall kunna flytta poäng mellan kontona som man har anslutet till familjekonto? (med nya versionen).. surt om det är så att allt man flugit in sedan maj 2015 (typ ~100k poäng hos familjen) måste betalas för att flytta över! Uselt isf.

En fråga, vart går gränsen för familj? Vad är reglerna för dessa konton.

/Okunnig resenär.
Så här var det tidigare.

Någon som vet om man kan ha sin bror/syster på familjekontot?
Läser man reglerna står följande
"Families can consist of up to eight (8) individuals. “Families” includes partner, husband, wife, parents and children. At a minimum, there must be two (2) individuals in a Family Pooling account (the “Account”)."

Toppen