Senaste nytt

SAS familjekonto

Typiskt. Har poäng sedan i somras som vi vill få över. Är det enda alternativet att betala för att kunna överföra poäng nu?
Ja, så som det ser ut nu. De poängen från i somras hade du hur som helst ändå inte kunnat föra över till ett familjekonto om det hade starts nu. Ni måste vara anmälda till familjekontot INNAN ni genomför flygningen är den information som har getts tidigare.

Avstått från att boka SAS tills de har familjekonto uppe igen. Flugit Finnair med familjen under tiden och tjänat in massa poäng (som inte förfaller), fortsätter att åka Finnair tillsvidare.
Gillade dock familjekontot när det fanns...

Avstått från att boka SAS tills de har familjekonto uppe igen. Flugit Finnair med familjen under tiden och tjänat in massa poäng (som inte förfaller), fortsätter att åka Finnair tillsvidare.
Gillade dock familjekontot när det fanns...

Ja, SAS verkar knappast prioritera trogna kunders bokningar med många passagerare. De kanske har för trångt i kabinerna för tillfället... :rolleyes:

Ja, SAS verkar knappast prioritera trogna kunders bokningar med många passagerare. De kanske har för trångt i kabinerna för tillfället... :rolleyes:
Prioritera är ett fel ord i detta sammanhang.
De kunde inte lösa (antagligen) dataproblem för nya systemet.
Vad hade de kunnat göra när det inte finns möjlighet att erbjuda tjänsten just nu? Manuell hantering?

Jag skulle dock gissa på att 99% av alla familjer bokar billigaste flyget när de reser och har ingen aning om vad familjekonto är för något. De som jagar lågpris på flyg brukar sällan vara de mest trogna.
Här på forumet ser dock den siffran betydligt annorlunda ut. Jag skulle dock gissa att antalet personer som väljer att inte åka med SAS för att familjekonto inte finns är försvinnande liten.

Jag skulle dock gissa på att 99% av alla familjer bokar billigaste flyget när de reser och har ingen aning om vad familjekonto är för något. De som jagar lågpris på flyg brukar sällan vara de mest trogna.
Här på forumet ser dock den siffran betydligt annorlunda ut. Jag skulle dock gissa att antalet personer som väljer att inte åka med SAS för att familjekonto inte finns är försvinnande liten.

OT:
Ja det är slående hur otroligt lite koll genomsnittsfamiljen har. Bland vänner, bekanta och kollegor är medvetandegraden mycket låg. Trots idogt resande har i stort sett inga jag känner statuskort, ingen har koll på extrapriser eller deals/reor, amex 2-4-1, Points-deals etc utan köper en svindyr charter till Grekland (inget fel på Grekland). Alla tror man är miljonär för man åker till diverse destinationer då ingen förstår hur snyggt man kan komma undan :)
O andra sidan är detta en hel vetenskap..

Japp jag får fortfarande förklara varför vi inte ska flyga Ryan air för fru Anfield.

Toppen