Senaste nytt

SAS första A340 som får nya kabinen

Med risk för att ha läst fel i EF:
997 ikväll, fredag tycks vara OY-KBA. 998 åter i morgon och sen 995 i morgon lördag, också ny kabin.
När kommer LN-RKF?

Tackar.

Ursäkta en newbie fråga. Hur ser jag att det är den nya kabinen? Och stammer det som star på visa säten "Paid & Premium"? Om så - är det blockbara statussäten?
Du ser att det är nya kabinen om business har 1-2-1 seating istället för 2-2-2. Sen är även premium economy mer än 5 rader och har för mig att economy börjar på ett annat radnummer än tidigare, tror det är rad 30.

Du ser att det är nya kabinen om business har 1-2-1 seating istället för 2-2-2. Sen är även premium economy mer än 5 rader och har för mig att economy börjar på ett annat radnummer än tidigare, tror det är rad 30.
Stämmer bra att ekonomi börjar på rad 30, både på A330 och A340.

På torsdag, 10 december, är både 983 till Tokyo och 997 till Shanghai tursatta med 340 och ny kabin, åtminstone preliminärt.
Vi kan nog snart se LN-RKF i trafik igen!
Jag såg ju LN-RKF nere i Zürich den 3 november, så det känns som den har behövt lite extra mycket tid för att fräschas upp.

Kollade lite tider i EF de närmaste veckorna, och det tycks som om OY-KBM fortsätter i trafik. Den har ju i tidigare plan varit "näst på tur" för ombyggnad, och planerad färdig till 26 december. Blir det i stället LN-RKG som flyger ner till Zürich, eller blir det jul- och nyårslov?
Då blir nog hela ombyggnadsprogrammet försenat minst en månad.

Flyger själv med SK998 från Shanghai till Köpenhamn om exakt 1 vecka och enligt seatplan och SAS chatt så blir det med nya kabinen. Så det blir till Shanghai på tisdag med gamla kabinen och hem med nya. Blir intressant och jämföra den nya och gamla business stolen.

Toppen