Senaste nytt

SAS första A340 som får nya kabinen

jag flyger till Washington om ett par veckor (22-JAN-16) från Arlanda och är bokad på en 340 kärra ut och en 330 kärra hem, är det någon vänlig skäl som har koll på eller kan kolla upp vilken 340 brukar trafikera ARN-IAD. Vågar man hoppas på en renoverad eller inte?

Tack

Foffer

Equipment change på SK983 idag, LN-RKF lyfte just mot NRT :)

cef5fe764d6642a5ec642ac7eee60fd1.jpg

Så ja, nu vet vi vilken bana hon ligger i och kan lättare gissa om man får nya kabinen eller ej.

03511291c1c96a21d2e3724c4e203359.jpg

Mycket riktigt, OY-KBI är nästa man till rakning i Zurich!

5 arbetsveckor från nu borde betyda att hon är tillbaka i slutet av januari, om man lägger till julhelgerna.

Equipment change på SK983 idag, LN-RKF lyfte just mot NRT :)

Så ja, nu vet vi vilken bana hon ligger i och kan lättare gissa om man får nya kabinen eller ej.

Mycket riktigt, OY-KBI är nästa man till rakning i Zurich!

5 arbetsveckor från nu borde betyda att hon är tillbaka i slutet av januari, om man lägger till julhelgerna.

Det betyder att av 4 st maskiner i SFO-NRT-PVG-omloppet så är nu två stycken renoverade. Och enligt resonemanget ovan så kan det vara 3 stycken i slutet av januari. Det bådar ju gott eftersom min nästa resa till PVG (och SAS) går just i sista veckan av januari. :) Men vi vet ju sedan tidigare att jag inte har haft något flyt när det gäller att pricka in nya/renoverade flygplan.:(

Det betyder att av 4 st maskiner i SFO-NRT-PVG-omloppet så är nu två stycken renoverade. Och enligt resonemanget ovan så kan det vara 3 stycken i slutet av januari. Det bådar ju gott eftersom min nästa resa till PVG (och SAS) går just i sista veckan av januari. :) Men vi vet ju sedan tidigare att jag inte har haft något flyt när det gäller att pricka in nya/renoverade flygplan.:(

... och ibland lämnar maskinerna "omloppet" och gästspelar på Pekingrutten en fyra fem dagar!
Adalstein (OY-KBA) flög ju några turer till Peking förra veckan...
Så helt säker på ny kabin kan man inte vara förrän hela flottan är ombyggd.

edit: Vid närmare koll på EF, så verkar Pekinglinjen vara säkraste linjen för att hitta en ombyggd 340. Jag har spotkollat avgångar i februari och det verkar vara enbart ombyggda maskiner.

Last edited:
... och ibland lämnar maskinerna "omloppet" och gästspelar på Pekingrutten en fyra fem dagar!
Adalstein (OY-KBA) flög ju några turer till Peking förra veckan...
Så helt säker på ny kabin kan man inte vara förrän hela flottan är ombyggd.

Ja, så är det ju tyvärr, och med den turen jag har haft hittills så lyckas de säkert sätta in LAN-kärran när jag ska ut och resa, även när alla andra redan är ombyggda. :)

Men jag flyger ju också till Peking ibland.....

Toppen