SAS flyger inte ARN-IAD. Men på CPH-IAD den 22JAN är det just nu gamla kabinen enligt SAS bokningssystem
Syftade på att jag tidigare idag hävdade att OY-KBI skulle ta den avgången idagEquipement change?
Nja... Enligt Expertflyer har det legat en ombyggd 340 på dagens 983-flight i flera veckor.
Equipment change på SK983 idag, LN-RKF lyfte just mot NRT
Så ja, nu vet vi vilken bana hon ligger i och kan lättare gissa om man får nya kabinen eller ej.
Mycket riktigt, OY-KBI är nästa man till rakning i Zurich!
5 arbetsveckor från nu borde betyda att hon är tillbaka i slutet av januari, om man lägger till julhelgerna.
Det betyder att av 4 st maskiner i SFO-NRT-PVG-omloppet så är nu två stycken renoverade. Och enligt resonemanget ovan så kan det vara 3 stycken i slutet av januari. Det bådar ju gott eftersom min nästa resa till PVG (och SAS) går just i sista veckan av januari.Men vi vet ju sedan tidigare att jag inte har haft något flyt när det gäller att pricka in nya/renoverade flygplan.
![]()
... och ibland lämnar maskinerna "omloppet" och gästspelar på Pekingrutten en fyra fem dagar!
Adalstein (OY-KBA) flög ju några turer till Peking förra veckan...
Så helt säker på ny kabin kan man inte vara förrän hela flottan är ombyggd.