Senaste nytt

SAS första A340 som får nya kabinen

Normalt sett så flyger planen dessutom i olika omlopp (gäller även tåg och säkert bussar mm också :)). Det innebär att de ligger på ett slags rullande schema som upprepas emellanåt. Vanligtvis så försöker man behålla de fordon det handlar om inom sina olika omlopp eftersom det underlättar planeringen, det är lättare att räkna fram när det är dags för service mm men det kan så klart bli omkastningar då oförutsatta händelser inträffar, som snöoväder. Då får man ta vad man har. När allt ordnat upp sig och det återgår till sitt normaltillstånd låter man ibland fordonen ligga kvar i sina nya omlopp men ofta byter man tillbaka igen. Det omlopp som den nyrenoverade OY-KBA ursprungligen låg i innebar att den skulle ha flugit till Tokyo nu på lördag men bl a pga snöoväder i Peking så har det blivit lite omksatningar som innebär att den nu ligger i ett omlopp som istället tar den till San Francisco på lördag. Men detta kan ju förändras pga liknande omständigheter som ovan, om man har tur/otur. :)

Jag åker till Washington i morgon med A340:n. Det har hela tiden varit den gamla kabinen på seatmap och lär så bli, men man hoppas ju alltid på lite omflyttningar i schemat! Hem är det iallafall en 330.

Jaha, efter det här inlägget så råder det väl ingen tvekan om hur nördig jag är, men jag får väl bjuda på den. Jag ser att OY-KBA står kvar i CPH istället för att flyga till PVG som den borde gjort efter hemkomsten från NRT. Kanske stoppar man tillbaka den in i PEK omloppet igen. Det är ju vad jag hoppas på eftersom jag reser med SK996 imorgon, eller så går den tillbaka till det ursprungliga omloppet, dvs. att den i så fall flyger till SFO idag och Tokyo på lördag. Jag tror mest på Peking, eller blandar jag ihop det med vad jag hoppas på? :)

Du kan skaffa ett konto på ExpertFlyer och sen titta på Seat maps där och då ser man vad som är "planerat" att flyga då den nya kabinen skiljer sig i t.ex. Business.
Sen kan ju allt alltid ändras...

Tackar.

Ursäkta en newbie fråga. Hur ser jag att det är den nya kabinen? Och stammer det som star på visa säten "Paid & Premium"? Om så - är det blockbara statussäten?

Toppen