ResenärenLars
Medlem
Normalt sett så flyger planen dessutom i olika omlopp (gäller även tåg och säkert bussar mm också
). Det innebär att de ligger på ett slags rullande schema som upprepas emellanåt. Vanligtvis så försöker man behålla de fordon det handlar om inom sina olika omlopp eftersom det underlättar planeringen, det är lättare att räkna fram när det är dags för service mm men det kan så klart bli omkastningar då oförutsatta händelser inträffar, som snöoväder. Då får man ta vad man har. När allt ordnat upp sig och det återgår till sitt normaltillstånd låter man ibland fordonen ligga kvar i sina nya omlopp men ofta byter man tillbaka igen. Det omlopp som den nyrenoverade OY-KBA ursprungligen låg i innebar att den skulle ha flugit till Tokyo nu på lördag men bl a pga snöoväder i Peking så har det blivit lite omksatningar som innebär att den nu ligger i ett omlopp som istället tar den till San Francisco på lördag. Men detta kan ju förändras pga liknande omständigheter som ovan, om man har tur/otur. 