Håkan Eriksson
Medlem
Hej.
Igår när jag skulle in och göra en bokning så fick jag se följande spännande lilla detalj:
Blev såklart lite konfunderad och slog en signal till kundtjänst. Det enda de kunde säga var att jag har handlat på SAS EuroBonus Shop Vilket jag naturligtvis hade kommit ihåg.
Efter ett samtal med eurobonusshoppen så bekräftar det att mitt konto och "många andra" blivit hackade och att det ligger hos "Sas crime". Hon ville inte säga hur många, men att det är på deras sida det hänt och att det "inte gjorts av en svensk". Poängen ska enligt henne komma tilllbaks "om ett tag" när deras utredning är klar.
Intressant helt klart. Ingenting på mitt EB-konto var pillat med, utan endast shoppen. Så jag köper ju inte att de knäckt mitt lösen (som jag naturligtvis bytt nu) utan tror ju snarare att de knäckt själva shoppen i sig.
Så kan det gå
Igår när jag skulle in och göra en bokning så fick jag se följande spännande lilla detalj:
Blev såklart lite konfunderad och slog en signal till kundtjänst. Det enda de kunde säga var att jag har handlat på SAS EuroBonus Shop Vilket jag naturligtvis hade kommit ihåg.
Efter ett samtal med eurobonusshoppen så bekräftar det att mitt konto och "många andra" blivit hackade och att det ligger hos "Sas crime". Hon ville inte säga hur många, men att det är på deras sida det hänt och att det "inte gjorts av en svensk". Poängen ska enligt henne komma tilllbaks "om ett tag" när deras utredning är klar.
Intressant helt klart. Ingenting på mitt EB-konto var pillat med, utan endast shoppen. Så jag köper ju inte att de knäckt mitt lösen (som jag naturligtvis bytt nu) utan tror ju snarare att de knäckt själva shoppen i sig.
Så kan det gå