Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

Tänk hur coolt det vore om poängen från varje köp skulle trilla in i realtid direkt efter bokföringen...
Om vi antar att det skulle kunna lösas rent tekniskt, finns det strategiska eller andra anledningar för EB att inte möjliggöra det?

Knappast tekniskt iallafall.

Jag kan tänka mig att konsumentköplagar och liknande, tex distansköplag/ångerrätt, gör att det är enklare att hantera om säljaren väntar tills köpet är utom tvivel.

Äntligen poäng!
Och så nära återkvalificering Vilken tur att sas har sina nya 100-poängare så detta kan gå jämnt ut XP

Attachments

• Screenshot_20190308-083631.jpg
    Screenshot_20190308-083631.jpg
    44,8 KB · Visningar: 390
Last edited:
Jag uppgraderade mitt vanliga SAS MC till Premium i början av december. Fick Premium kortet på 3 dagar och har sedan dess erhållit 15p/100kr. Årsavgiften för kortet drogs 1 januari. Dock har jag endast fått statusgrundade poäng (1000p/mån) sedan januari trots att kortet införskaffades i december. Jag var i kontakt med SAS MCs kundtjänst för drygt 1 månad sedan avseende denna frågan och personen i kundtjänsten lovade att jag skulle få 1000p även för december och att ett mail avseende denna förfrågan skulle komma. Det har dock aldrig kommit något mail och inga poäng.

Är det någon som haft samma upplevelse att månaden man skaffar SAS MC Premium får man inga statuspoäng?

Jag uppgraderade mitt vanliga SAS MC till Premium i början av december. Fick Premium kortet på 3 dagar och har sedan dess erhållit 15p/100kr. Årsavgiften för kortet drogs 1 januari. Dock har jag endast fått statusgrundade poäng (1000p/mån) sedan januari trots att kortet införskaffades i december. Jag var i kontakt med SAS MCs kundtjänst för drygt 1 månad sedan avseende denna frågan och personen i kundtjänsten lovade att jag skulle få 1000p även för december och att ett mail avseende denna förfrågan skulle komma. Det har dock aldrig kommit något mail och inga poäng.

Är det någon som haft samma upplevelse att månaden man skaffar SAS MC Premium får man inga statuspoäng?
Ja, jag fick inte samma månad jag skaffade. Fick månaden efter i samband med den vanliga poängöverföringen från dem.

I januari använde jag kortet ett halvdussin gånger, samma månad avbokade jag en SAS biljett,
värdet på denna var lägre än köpen men eftersom köp från SAS ger fler poäng/krona blev det negativ intjäning under månaden.
Jag fick inte heller några statusgrundande poäng, så det här stämmer inte riktigt
Du får 1 000 poäng varje månad som du använder kortet.

I januari använde jag kortet ett halvdussin gånger, samma månad avbokade jag en SAS biljett,
värdet på denna var lägre än köpen men eftersom köp från SAS ger fler poäng/krona blev det negativ intjäning under månaden.
Jag fick inte heller några statusgrundande poäng, så det här stämmer inte riktigt

Nej det borde stå att du även behöver spendera pengar med kortet ;)

Hamnade i precis samma situation i fjol. Men SAS ordnade statuspoängen retroaktivt efter påstötning.

Toppen