Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

Hejhopp

Medlem
Jag bytte just från Amex till MC. Har försökt nå dem via appen för ett ärende men får inget svar, var också ovetandes om att man inte får poäng via Betalo. Börjar känna att jag begått ett stort misstag o_O
 
Jag bytte just från Amex till MC. Har försökt nå dem via appen för ett ärende men får inget svar, var också ovetandes om att man inte får poäng via Betalo. Börjar känna att jag begått ett stort misstag o_O
Hur länge har du väntat på svar? Det kan ta några dagar iblöand. Ring om det är viktigt att få svar snabbt.
Om inget ändrats de senaste dagarna så ska man få poäng för Betalo och Billhop. Är du säker på att beloppet har dragits redan, och inte bara är reserverat?
 

Hejhopp

Medlem
Hur länge har du väntat på svar? Det kan ta några dagar iblöand. Ring om det är viktigt att få svar snabbt.
Om inget ändrats de senaste dagarna så ska man få poäng för Betalo och Billhop. Är du säker på att beloppet har dragits redan, och inte bara är reserverat?

Har faktiskt inte provat att köra räkningarna, läste bara här på forumet att dem betraktas som kontantuttag, men detta kanske har ändrats? Toppen i så fall.
 
Har faktiskt inte provat att köra räkningarna, läste bara här på forumet att dem betraktas som kontantuttag, men detta kanske har ändrats? Toppen i så fall.
Beloppsgränsen ska vara som för kontantuttag, men poängen som för kortköp.
Det verkar dock finnas en flytande gräns för vad SEB Kort anser vara "för mycket" när det kommer till att betala räkningar med kortet, kanske speciellt när man är ny som kortmedlem.
 

Hejhopp

Medlem
Beloppsgränsen ska vara som för kontantuttag, men poängen som för kortköp.
Det verkar dock finnas en flytande gräns för vad SEB Kort anser vara "för mycket" när det kommer till att betala räkningar med kortet, kanske speciellt när man är ny som kortmedlem.

Ja SEB verkar lite jobbiga att ha och göra med. Var tvungen att skicka kopia på lönespecar ett par månader tillbaks för att få min kredit godkänd. Har ju flera års historik i min UC på krediter som skötts klanderfritt. Vi får väl se vad den flytande gränsen för mina räkningar blir!
 

uhoh

Medlem
Bra idé att skicka meddelande via appen. Det gick vägen till slut. De 1000 baspoängen syns inte i min historik men de finns med i min summa för perioden i alla fall. :)

Kollade precis på mitt konto. För mig är MC-poängen synliga i aktivitetsloggen, dock har jag fått extrapoäng både för välkomstpremie och för de 1000 poäng man får per månad. Det står statuspoäng under månadspoängen, men de har krediterats som extrapoäng och finns inte med i min summa för statusgrundande poäng för perioden. Bör jag kontakta dem eller korrigeras det automatiskt efter ett tag?
 

Gus

Medlem
Jag blev EBG för några månader sen men har fortfarande inte fått ett nytt, guldfärgat, Premium-kort (har ett silverkort just nu). I appen står det klart och tydligt att jag har MasterCard Premium Gold.

Hur viktigt är det att ha guldkortet registrerat på sitt MasterCard premium? Årsavgiften är ju densamma. Poängintjäningen också? Kan man använda kortet till att komma in i lounger? Jag måste i och för sig ändå ha mitt rena SAS guldkort i plånboken för att kunna dra för att få poäng på medverkande restauranger, så tyvärr blir det väl inte ett kort mindre i plånboken.
 
Jag blev EBG för några månader sen men har fortfarande inte fått ett nytt, guldfärgat, Premium-kort (har ett silverkort just nu). I appen står det klart och tydligt att jag har MasterCard Premium Gold.

Hur viktigt är det att ha guldkortet registrerat på sitt MasterCard premium? Årsavgiften är ju densamma. Poängintjäningen också? Kan man använda kortet till att komma in i lounger?
Färgen på ditt Premium kort påverkar inget, så det spelar ingen roll. Det kommer automatiskt tids nog i brevlådan. Ingen mer poängintjäning. 50/50 på lounge. Vissa vill se ett "rent" kort, för andra är det ok med Mastercardet.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gus

Medlem
Färgen på ditt Premium kort påverkar inget, så det spelar ingen roll. Det kommer automatiskt tids nog i brevlådan. Ingen mer poängintjäning. 50/50 på lounge. Vissa vill se ett "rent" kort, för andra är det ok med Mastercardet.
Ja okej, ingen ko på isen med andra ord. Konstigt att det ska ta så lång tid, över 2 månader. Från EBB till silver gick det på en vecka.
 
Toppen