Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

Hur har det gått, har du fått någon mer info? Jag var inne och kollade och såg att mitt saldo är 170k. När jag räknar manuellt alla mina transaktioner ett år bakåt i tiden så ligger jag på 210k.

Guldservice skickade en e-post

Om du kontrollerar nu så bör du se en mer korrekt summa.
Mycket troligt kan den skilja lite fortfarande men det bör nu inte vara samma stora skillnad som när du först tog kontakt med oss.

Visst är Fly Premium saldot nu vad det borde varit för 2 månader sedan, men det är
nettot av poängen jag tjänat under juli, aug. i år som gjort att det ökat :rolleyes:

Felet kvarstår alltså oförändrat och de har inte ens insett att det är fel.

Last edited:
Gjorde en extrainsättning igår, pengarna har inte nått kortet. Jag är säker på att jag skrivit in rätt nummer. Hur lång tid brukar det ta för er att få in pengarna på kortet?

Gjorde en extrainsättning igår, pengarna har inte nått kortet. Jag är säker på att jag skrivit in rätt nummer. Hur lång tid brukar det ta för er att få in pengarna på kortet?

Brukar tänka en bankdag innan de är hos banken, sen ytterligare en dag innan de kört igenom alla kortsaldon och uppdaterat mot kund.

Det tar alltid en extradag innan det syns på kontot, d.v.s. imorgon bör du se inbetalningen. Detsamma gäller Amex (om frågan skulle uppstå;))

Tror det brukar vara 22/23-tiden dagen efter för mig.

Edit: Kan vara en brytpunkt 09.30. Före den dyker pengarna upp ovan tid samma dag..

Last edited:
Jag har faktiskt sett att Mastercardfolket bokfört betalningen redan på kvällen (ca 22-22:30) betalningsdagen (dvs den dagen pengarna dras).

Beror väl också på bankernas rutiner. Tex har man SEB så lär det gå fort eftersom inte pengarna routas mellan bankerna medans andra banker gärna håller i dem en dag själva innan de går vidare.

Beror väl också på bankernas rutiner. Tex har man SEB så lär det gå fort eftersom inte pengarna routas mellan bankerna medans andra banker gärna håller i dem en dag själva innan de går vidare.
Tveksamt, du har en spärrtid varje dag då betalningar skickas, spelar ingen roll till vilket bankgiro eller plusgiro de ska till. Exv har min bank (Länsförsäkringar) kl 10.30, dvs betalningar som jag skickat före kl 10.30 är mottagaren tillhanda samma dag. I fallet med SAS MC så är de registrerade samma kväll ca kl 22-22.30. Skickar jag betalningen kl 10.31 så finns de tillgängliga kl 22 bankdagen därpå.

Tveksamt, du har en spärrtid varje dag då betalningar skickas, spelar ingen roll till vilket bankgiro eller plusgiro de ska till. Exv har min bank (Länsförsäkringar) kl 10.30, dvs betalningar som jag skickat före kl 10.30 är mottagaren tillhanda samma dag. I fallet med SAS MC så är de registrerade samma kväll ca kl 22-22.30. Skickar jag betalningen kl 10.31 så finns de tillgängliga kl 22 bankdagen därpå.
Det kanske är reglerat numera. Jag hade Swedbank för om åren och de var notoriska på att hålla pengarna själva en extra dag. LF vet jag inget om.

Toppen