Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

Där rasslade det till, med allt daterat 4 juli.

Jag har också fått de 10,000 poängen som baspoäng istället för extrapoäng. Lika så mastercard-poängen från maj (som kom i början på juni) är fortfarande baspoäng i listan. Däremot är junipoängen som extrapoäng, uppdelade på tre poster (inte en post plus dubblering). Som inte matchar mycket annat.

Totalen på extrapoäng stämmer om jag räknar både de 10k och de från maj som extrapoäng istället. Totalen på baspoäng visar nu 7000 poäng mer än vad listan gör, upp från 6000 tidigare, men det är antagligen månadens baspoäng som inte syns i listan ännu.

Det är inte lätt när det är svårt.

Och FlyPremium-saldot blev i samma veva uppjusterat exakt lika mycket som månadens överföring. Är alltså fortfarande är rätt långt ifrån verkligheten. Nu spelar det nog ingen roll för mig förrän nästa månad, när jag nog kliver över en gräns på rullande 12mån, men...

För den som vill uppdatera sin kontrollräkning lite mer automatiserat så har jag lagt upp en ny version av Ladda ner EuroBonus-historik | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor som explicit tvingar alla MasterCard-transaktioner till Extra Points, även de som felaktigt listas som Basic Points.

Kommer antagligen smälla när 1000-poängarna väl dyker upp i listan (för de lär bli extra också då), men fram tills dess så gör den räkningen enklare.

Allt verkar stämma för mig! Räknat till 4 juli iaf så "saknas" lite som förhoppningsvis kommer nästa månad. Startbonus 10k är listad som baspoäng men har bara fått +1k baspoäng på indikatorn så verkar korrekt det mesta.. :)

Är det någon som faktiskt fått de 1000 baspoängen i transaktionslistan, och inte bara i totalen? Jag skulle isåfall vara intresserad av output för den raden från --debug läge i crawler programmet så jag kan uppdatera för hantering av det (skicka gärna i PM).

Är det någon som faktiskt fått de 1000 baspoängen i transaktionslistan, och inte bara i totalen? Jag skulle isåfall vara intresserad av output för den raden från --debug läge i crawler programmet så jag kan uppdatera för hantering av det (skicka gärna i PM).

Ja på classic sidan, se tidigare post: (dock på samma rad som extrapoäng)
Baspoängen syns faktiskt här:
Mina sidor - SAS (classic sidan)
Dom dyker upp som baspoäng på samma rad som MC extrapoäng för månaden.

Edit: Syns inte på --debug output från crawler...

Last edited:
Toppen