Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

Ja, de verkar lagga lite nu. _tror_ jag fått in mina 20k bas från Amex för nån vecka sedan men inte kontrollräknat. Inget i aktivitetslistan men den verkar ju bara uppdateras nån gång i månaden.

Som jag förstått det kommer statuspoängen i samband med överföringen av extrapoäng. Skulle man exempelvis ha 0 i extrapoäng då blir det 0 statuspoäng men om man däremot har 1 extrapoäng i den månatliga överföringen kommer 1000 statuspoäng med också.

Som jag förstått det kommer statuspoängen i samband med överföringen av extrapoäng. Skulle man exempelvis ha 0 i extrapoäng då blir det 0 statuspoäng men om man däremot har 1 extrapoäng i den månatliga överföringen kommer 1000 statuspoäng med också.

Ja, det står ju tydligt att man måste använda kortet (Mastercard Premium) varje månad för att man ska få statuspoäng. Därför indikerar ju 0 poäng just att du inte har använt kortet och 1 poäng just att du har använt det - om än i väldigt snål omfattning.

Undrar hur det blir med den specialsituation där någon bara gör t.ex. kontantuttag en månad och därmed får 0 extrapoäng... Inte för att det lär hända i praktiken med tanke på avgifterna :)

Ja det var just det jag funderade på. Jag har i så fall använt kortet, men inte köpt något som ger poäng. Ett högst hypotetiskt resonemang skulle jag tro.

Kontantuttag genererar inga poäng. Man måste göra köp med kortet. Annars skulle man ju ha ett poäng-genererande kort utan dess like. Ta ut 15.000kr här, 15.000kr där för att sedan sätta in på banken igen och få massa poäng...

Toppen