Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

Om du läser 2 inlägg ovanför ditt finns en förklaring när de 10k poängen ska komma. Det är inget konstigt att vi som skaffade kortet i juni inte har fått dessa ännu.

Jo det är jag medveten om, därav jag även skrev att jag endast kontaktat de kring Fly Premium. Har suttit och väntat i snart 2 veckor på Fly Premium och det var även det som gjorde att jag skaffade kortet direkt, så extra jobbigt då.

10k poäng är alltid trevligt det med, men de räknar jag med om först 1-2 månader som framgått av informationen.

Har haft en hel del strul med mitt premium i USA senaste veckan, typ 15 gånger som magnetremsan inte funkat i maskinen, någon gång har de kunnat mata in nummret men andra gånger så har jag fått köra med amex, någon mer med liknande erfarenheter?

Jag hade problem med mitt Premium/EBG när jag försökte komma in till säkerhetskontrollen i Luleå. Samma i caféloungen. Resan kopplad till mitt eb-nummer. Funkade tidigare med MC World.

Jag har ojämnt tal runt 5000 för högt på baspoängstapeln nu efter att alla väntade flighter är inne. Ingen aning om vad det är men det är säkert åtminstone delvis relaterat till MC. Räknar med att det löser sig så småningom och ingen direkt idé att tjata på dem om problemen nu, min period går inte ut förrän i april..

Dessutom har jag för många extra poäng jämfört med min egen summering. Detta fel är dock exakt samma som det antal mastercard poäng jag fick förra månaden, som ligger som baspoäng istället.

Bottom line är att de definitivt har problem relaterad till mastercard poängen fortfarande....
Jag kollade mitt saldo över baspoäng. Jag ligger exakt 9000 poäng över det antal jag borde ha. Någon var tidigare inne på att varje transaktion med MC extrapoäng triggade 1000 baspoäng. Stämmer inte i mitt fall. Har fyra transaktioner sedan jag böt till premium. Jag var med i piloten och transaktionerna är alla daterade 2 juni och som basic points.

Man kanske skulle passa på att satsa på diamant :)

Ursäkta mig för detta har säkert skrivits en massa om. Orkar inte riktigt gå igenom denna otroligt långa tråd. När får man de 1000 statuspoängen första månaden? Är det när man betalat fakturan? Ansökte om kortet första dagen när de lanserade kortet men har inte fått kortet eller en faktura. Någon som vet?

För mig som sa upp det vanliga MC för ca ett år sedan blir det intressant att se om det dyker upp 10 000 Extrapoäng eftersom det står: "Du får inte heller ha haft ett kort under de senaste två åren." under sista frågan på https://saseurobonusmastercard.se/k...d-ar-skillnaden-mellan-olika-eurobonus-poang/
Jag kollade med kundtjänst och eftersom det är ett helt nytt kort får alla 10.000 poäng vid tecknande av kort, även om man haft kort inom två år. Så du lär få poäng!

Jag kollade mitt saldo över baspoäng. Jag ligger exakt 9000 poäng över det antal jag borde ha. Någon var tidigare inne på att varje transaktion med MC extrapoäng triggade 1000 baspoäng. Stämmer inte i mitt fall. Har fyra transaktioner sedan jag böt till premium. Jag var med i piloten och transaktionerna är alla daterade 2 juni och som basic points.

Man kanske skulle passa på att satsa på diamant :)
Precis bara ställa dig vid en o automat och mata oå biljetter a 1 kr....

Precis bara ställa dig vid en o automat och mata oå biljetter a 1 kr....
Transaktion i detta fall rör sig alltså om poängöverföringen från SEB varje månad (inte varje inköp).

sas-points.jpg

Bilden ovan visar min transaktionslista på sas.se. Som synes står det Basic Points under aktiviteter men det stämmer inte. Jag fick 1528 + 101 extrapoäng. Däremot fick jag i samma veva 2000 baspoäng (som inte står med) så min tolkning är att jag fått 1000 baspoäng per rad ovan.

Antagligen har de tänkt att man ska få sina 1000 baspoäng i samband med månadsöverföringen eftersom man inte ska få baspoäng för de månader då man inte använt kortet (och således inte har en rad i aktivitetslistan). Det som verkar vara fel är redovisningen i aktivitetslistan och den lilla detaljen att man inte är begränsad till en transaktion utan varje "intjäningstyp" redovisas separat (inrikes/utrikes/SAS mm.)

Har haft en hel del strul med mitt premium i USA senaste veckan, typ 15 gånger som magnetremsan inte funkat i maskinen, någon gång har de kunnat mata in nummret men andra gånger så har jag fått köra med amex, någon mer med liknande erfarenheter?

Har använt mitt kort 4-5 ggr per dag i USA de senaste 6 dagarna och inte haft något som helst problem.

Toppen