Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

Jag beställde även jag 1/6 och kortet har kommit och används flitigt, men i övrigt så har jag varken fått baspoäng eller tillgång till Fly Premium. De 10000 extrapoängen lyser även de med sin frånvaro. Så det enda som fungerat för min del är att jag får högre poäng per 100kr samt dubbla poäng. Har nu ärenden hos SEB samt SAS kring Fly Premium, men hittills utan framsteg.
Om de 10 000 extrapoängen fortfarande lyser med sin frånvaro i augusti-september kan det vara läge att höra av sig till SEB och undersöka var de tagit vägen.

Jag tecknade mig för kortet den 2/6 och ser att jag har 2000 baspoäng "för mycket" i totalen som jag inte kan härleda till något. De syns inte heller i aktivitetsloggen, så de skulle kunna vara från Mastercard. Men 2000 är ju i så fall dubbelt upp...

Jag fick 2003p av någon anledning fast för mig syns dessa i aktivitetsloggen. Antar att detta kommer åtgärdas vad det lider...

Jag beställde även jag 1/6 och kortet har kommit och används flitigt, men i övrigt så har jag varken fått baspoäng eller tillgång till Fly Premium. De 10000 extrapoängen lyser även de med sin frånvaro. Så det enda som fungerat för min del är att jag får högre poäng per 100kr samt dubbla poäng. Har nu ärenden hos SEB samt SAS kring Fly Premium, men hittills utan framsteg.

Har du börjat se poäng på ditt EBB-konto för köp? Det har inte jag fått några alls ännu?
Eller gör dom som förr och samlar upp för en överföring per månad? Vet inte var jag fått för mig att det är per transaktion, men när jag tänker efter är det ologiskt. Då fylls ju EB-loggen med en massa småköp bara.

Har du börjat se poäng på ditt EBB-konto för köp? Det har inte jag fått några alls ännu?
Eller gör dom som förr och samlar upp för en överföring per månad? Vet inte var jag fått för mig att det är per transaktion, men när jag tänker efter är det ologiskt. Då fylls ju EB-loggen med en massa småköp bara.

Loggar man in på SAS Mastercard så ser man poängen där för varje transaktion. Men nej, jag har inte fått in det på själva Eurobonus-kontot utan utgår att det kommer i en klump en gång per månad som med det vanliga Mastercardet.

Jag har ojämnt tal runt 5000 för högt på baspoängstapeln nu efter att alla väntade flighter är inne. Ingen aning om vad det är men det är säkert åtminstone delvis relaterat till MC. Räknar med att det löser sig så småningom och ingen direkt idé att tjata på dem om problemen nu, min period går inte ut förrän i april..

Dessutom har jag för många extra poäng jämfört med min egen summering. Detta fel är dock exakt samma som det antal mastercard poäng jag fick förra månaden, som ligger som baspoäng istället.

Bottom line är att de definitivt har problem relaterad till mastercard poängen fortfarande....

Jag har ojämnt tal runt 5000 för högt på baspoängstapeln nu efter att alla väntade flighter är inne. Ingen aning om vad det är men det är säkert åtminstone delvis relaterat till MC. Räknar med att det löser sig så småningom och ingen direkt idé att tjata på dem om problemen nu, min period går inte ut förrän i april..
Hur kan det vara ett problem? Skulle vara glad och vara tyst om jag var du....

Hur kan det vara ett problem? Skulle vara glad och vara tyst om jag var du....
Haha, helt rätt. Fel ord, borde använt felaktigheter istället för problem.

5000 till bas extra spelar i princip ingen roll för mig. Räknar jag bara på hittills bokade resor at landar jag på runt 72000 poäng inklusive Amex till april. Lägger man på de korrekta mastercard poängen så blir det drygt 80. Och då är höstens jobb resor överhuvudtaget inte bokade ännu, enbart nöjesresor so far..

Om du läser 2 inlägg ovanför ditt finns en förklaring när de 10k poängen ska komma. Det är inget konstigt att vi som skaffade kortet i juni inte har fått dessa ännu.

Toppen