Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

Kan det vara värt att vänta med ansökan då jag går upp i nivå efter Shanghai resan i helgen?

I såna fall, när ser dom det? (så slipper dom göra ett ytterligare nytt kort)

Kan det vara värt att vänta med ansökan då jag går upp i nivå efter Shanghai resan i helgen?

I såna fall, när ser dom det? (så slipper dom göra ett ytterligare nytt kort)

De borde se det i och med att du ser ny status på din sida, så vill du slippa mecka med nytt kort efter en vecka kan det ju vara klokt att vänta.

Hur är det med dessa kort, kan man, till skillnad mot Amex, ha ett överskott av pengar på sitt kort? Jag har ganska låg (medvetet) limit på mitt kort, kan jag betala in, säg 25k, extra?

Hej! Om jag har förstått saken rätt så kan man i förskott betala in pengar till detta kort. Jag gillar inte riktigt konceptet med att betala saker i efterskott så jag funderar på att det finns någon nackdel med att i början av varje månad betala in den summan jag uppskattar att jag kommer använda och i princip använda kortet som ett vanligt betalkort?

Hej! Om jag har förstått saken rätt så kan man i förskott betala in pengar till detta kort. Jag gillar inte riktigt konceptet med att betala saker i efterskott så jag funderar på att det finns någon nackdel med att i början av varje månad betala in den summan jag uppskattar att jag kommer använda och i princip använda kortet som ett vanligt betalkort?

Det går alldeles utmärkt. Innan jag skaffade Amex så hade jag stående summa på cirka det jag visste att jag alltid förbrukade

Någon som överväger att EJ uppgradera och varför i så fall?
Jag är väldigt ambivalent, men jag uppgraderade till slut, kan ju alltd nedgradera senare.
1100 kr i mellanskillnad (är ju silver) är mer än det är värt, men det negerar ju välkomstbonusen på 10k poäng en gång. Så i år blir det neutralt. Drar in för lite poäng per år för att dra någon nytta av att få boka Plus-platser med Go-pris. Min 2-4-1 voucher från Amex tar hand om den eventuellt årliga semesterresan (om frugan fått visum till USA bara, nu frös den inne)... Så basically betalar jag 1100 kr för att få 12000 statuspoäng per år, och så lite jag flyger kommer jag ändå inte upp till guld, tyvärr. I så fall måste jag kompletera med Amex fin-kort, kanske blir "tvungen" att göra detta. Men då är frågan, vad ska jag med guldkortet när jag ändå försöker flyga i plus de få gånger jag flyger :)
Hur man än vänder sig så har man rumpan bak.

Bli nog att ha det i ett år och sedan nedgradera, fixa Amex-finkort efter det och få 20k poäng, och tack vare detta nå guld nästa år.

Last edited:
Funkade problemfritt för mig att uppgradera via appen.
Även ansökan om ökad kreditgräns funkade utan problem.

kl.16.15
Klickade på uppgradera till Premium i appen.
kl.16.16
Fick SMS om att ansökan beviljats.
kl.16.21
Ansökte om att höja kreditgränsen från 15K till 100K
kl.16.21
Mejl och SMS om att ansökan om kredithöjning var mottagen och att jag skulle få svar om 3-5 dagar.
kl.16.29
Nytt mejl och SMS om ändrad köpgräns är beviljad och gäller omgående.

Toppen