Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

Har så här långt misslyckats med varje försök (5-6) att använda det online. Mest irriterande då nästan alla har varit i utländsk valuta. Inga problem i butik.

Har så här långt misslyckats med varje försök (5-6) att använda det online. Mest irriterande då nästan alla har varit i utländsk valuta. Inga problem i butik.

Det är sådana här saker vi, som lyckades få ett premiumkort i förväg, får vara beredda på - vi har ju utnämnts till piloter.
Det är också därför vi får 5000 extra bonuspoäng!

Tänk på att växlingsavgiften är 2 %, så blir 2 kr per hundralapp för 10 extra poäng. Inte så bra pang för pengarna, men det är förutsatt att priset inte ändras något av att man bokar i t ex USD istället för SEK. Vilket det ofta gör. Så kontentan är att det är bra att hålla koll på om det blir en bra deal eller inte, för det är inte självklart att det blir en bra deal.

Efter att ha gjort ett antal misslyckade köp på en (svensk) internettjänst sedan i tisdags, fungerade det nu på förmiddagen.
Kan vi hoppas att de problem som funnits tidigare med SecureCode nu har lösts?

Fick mitt idag också, redan aktiverat och invigt både i fysisk butik och på nätet. Fungerade finfint med gammal pinkod.

Jag tror dessutom jag fick 1000 baspoäng direkt när jag handlat. (Eller så har en retro flygresa kommit in som jag inte kom ihåg...)

Någon annan som lyckats få in de 1000 baspoängen? Vore guld värt om det hinner komma in innan måndagens hemresa, passerar då äntligen gränsen för eurobonus guld :)

Någon annan som lyckats få in de 1000 baspoängen? Vore guld värt om det hinner komma in innan måndagens hemresa, passerar då äntligen gränsen för eurobonus guld :)
Japp, har kommit. Statusmilen har ökats med 1000, men den har inte dykt upp i transaktionslistan ännu. Baspoängen kom före kortet kom...

Toppen