Det verkar som varje transaktion av typen MasterCard Reward genererar 1000 baspoäng. De har glömt att lägga in max-taket på en gång per månad...För mig är det ännu märkligare. Jag fick in 10000+6852+1204+526 poäng från mc igår. Samtliga står som mastercard reward Sweden och som baspoöng.
Men, mina baspoäng ökade med 4000 från 76200 - >80200 så de räknades tydligen inte som baspoäng.
Magi.....
För mig har det fungerat som det ska. Jag har fått in 1000 baspoäng och extrapoängen från SAS Mastercard som vanligt.Ja, logiskt, det verkar onekligen så!
Den där baspoäng-buggen finns ju på andra transaktioner också sedan EB-uppgraderingen.
Då har du förmodligen endast en post/rad från MasterCard i transaktionslistan denna månad?För mig har det fungerat som det ska. Jag har fått in 1000 baspoäng och extrapoängen från SAS Mastercard som vanligt.
Det stämmer bra!Då har du förmodligen endast en post/rad från MasterCard i transaktionslistan denna månad?![]()
Hej,
Kan någon insatt vänligen sammanfatta denna tråden lite?
Vad gäller för en EBD ? Jag orkar inte skumma 52 sidor ...
Jag har två poster från mc men verkar ha fått 3000 baspoäng.. Fast det kanske bara betyder att jag har en tredje post på väg inDå har du förmodligen endast en post/rad från MasterCard i transaktionslistan denna månad?
Henrico hade 4 poster och fick 4000 baspoäng. Jag hade 2 poster och fick 2000 baspoäng.
Vill man maxa baspoäng så ska man se till att generera flera rader per månad - handla som vanligt, hos SAS, i utländsk valuta (vet inte vad den fjärde kan vara). Man lär dock få räkna med att SAS plockar bort felaktiga baspoäng så småningom när de rättar till buggen![]()