Fast designen bör ju inte påverkas av detta. Kan ju printa vad man vill på kortet utan att påverka giltighetstid?Tror det är mer skonsamt för miljön på detta vis då korten kan ha en längre giltighetstid än tidigare.
De kort jag använder frekvent går oftast sönder rent fysiskt innan giltighetstiden går ut.Tror det är mer skonsamt för miljön på detta vis då korten kan ha en längre giltighetstid än tidigare.
Det är sant. Klart designen kan vara bättre.Fast designen bör ju inte påverkas av detta. Kan ju printa vad man vill på kortet utan att påverka giltighetstid?
Ansökte nyss om MC Premium för att kunna boka fly premium, har i dagsläget bara amex. Någon som har koll på ungefärlig ansökningstid och om det går att boka fly premium direkt ansökan är godkänd eller om jag måste vänta tills jag fått och aktiverat kortet?
Och ytterligare en fråga, jag tycker själv att jag har onödigt hög kredit på mitt amex. Har aldrig utnyttjat mer än 30% av beviljad och handlar givetvis inte för mer än vad jag kan betala direkt när fakturan kommer men skulle inte bli förvånad om SEB tycker att den är hög i förhållande till min inkomst. Någon som har någon erfarenhet kring vad SEB anser vara ok beviljat kreditutrymme i förhållande till årsinkomst? De kunde/ville inte själva svara på det innan jag ansökt ("svårt att säga, det är datorn som svarar ja eller nej"), därav frågar jag här.
Ja det hade jag också tänkt göra. Sen blev det aldrig av på grund av lathet och att jag ändå inte tänkt söka några andra lån/krediter (fram till nu då). Ska nog sänka amex oavsett vad SEB säger då jag som sagt inte har någon nytta av så hög kredit.Ganska OT men själv sänker jag omgående krediter till en för mig passande nivå. Ser ingen nytta med att ha 200k i kredit på ett kort om jag aldrig använder ens en tredjedel. Betalar också givetvis tillbaka hela balansen i slutet av månaden.
Ganska OT men själv sänker jag omgående krediter till en för mig passande nivå.
En allmän reflektion är att man naturligtvis inte ska ha så stora krediter att det "ställer till det" om man exempelvis behöver nya/andra.Ska nog sänka amex oavsett vad SEB säger då jag som sagt inte har någon nytta av så hög kredit.
Som användare av Apple Pay spelar det absolut ingen roll hur kortet ser ut. Den enda som ser kortet är väl jag då och då om jag handlar online.
Designen ser inte så illa ut heller, men har ju inte sett den med egna ögon i handen än.