Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

Inget jag fått mail om.
EDIT: När man loggar in så finns det en orange "skylt" som informerar om nyheten

Btw: Något som lyckats ansluta sig till Masterpass? Finns Q&A om Masterpass på Sas Mastercards hemsida men när jag försöker skaffa masterpass så strular det. Får följande meddelande: "Den 1 juni bytte vi ut systemen bakom SEB:s Masterpass för att kunna ta fram ännu bättre funktioner i framtiden. Om det är första gången du loggar in efter uppdateringen kan du behöva lägga till vissa kort på nytt."

Vad är det för extra poäng? Ej fått mailet,,

Hej,

jag har en fråga efter att ha läst genom större delen av tråden. Jag har i dagsläget SAS eurobonus mastercard. Just nu kör de kampanjen med 10000p välkomstbonus och dubbel intjäning i januari. Min fråga är:

Kan jag skaffa kortet nu innan 8:e december, betala 1495 kr i årsavgift, vänta tills jag fått välkomstbonusen på 10k poäng, shoppa som en dåre i januari för dubbla poäng, sedan nedgradera premiumkortet till vanligt sas eurobonus mastercard med årsavgiften 395 kr så fort 10kp är inreggade på kontot och få tillbaka den outtnyttjade delen av årsavgiften. Säg att jag säger upp kortet i mars, då har jag alltså inte utnyttjat kortet 8 av 12 månader, dvs så får jag tillbaka 8/12*1495 = 996 kr.

Läste att paragraf 17.1 bör gälla här. Tolkar jag allt rätt?

MVH,
Tomino

Blev nyligen diamantmedlem och fick då ett brev från SEB ihop med mitt nya kort. De radar upp fördelarna med att vara diamant och jag studsade till på punkten "Bättre tillgång och rabatt på bonusresor med SAS".
Är differentierad tillgång nytt eller har de fel?

Detta har egentligen inte med MC/SEB att göra men det är de som kommunicerar ut detta.

Blev nyligen diamantmedlem och fick då ett brev från SEB ihop med mitt nya kort. De radar upp fördelarna med att vara diamant och jag studsade till på punkten "Bättre tillgång och rabatt på bonusresor med SAS".
Är differentierad tillgång nytt eller har de fel?

Detta har egentligen inte med MC/SEB att göra men det är de som kommunicerar ut detta.

Du har bättre rabatt på SAS bonusresor 'bästa tillgång' d v s ordinarie biljetter som (del)betalas med poäng. 30%rabatt för EBD.

Att de skriver så där är ju ganska missvisande

• Gilla
Reactions: LSH
Signade upp för kortet tidigare idag, men efter att ha läst igenom tråden håller jag med tidigare postare att om man har cirka 100k poäng in om året och en eller två Amex vouchers så finns det egentligen inga poäng över till att köpa fler bonusresor med. Och Amex 50% slår ju max 40% som man får med MC.

Iofs värt att köra ett år för 1500 med dubbla poäng, 10000 välkomstpoäng och 12000 statuspoäng vilket kanske tar en till diamond. Men sen blir det nog att falla tillbaka på något billigare kort.

Toppen