Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

Nu fick jag mina 1000 baspoäng + massa extrapoäng från SAS MC EuroBonus
Samma här.

Well.

Förutom att det märks att det är slut på poängkampanjen nu. Första gången under 10,000 extrapoäng med MasterCard per månad sedan Juli. Nu när det inte är kampanj är slut så hamnar den vanliga spenden så mycket på Amex som möjligt igen. Därmed endast 370 poäng från Mastercard denna månad.

Man undrar om det är tillräckligt många med ett sådant mönster och om deras data-analys är bra nog att hitta ett sådant mönster. Och ihop med mönstret att jag på 3 månader haft mer spend på Mastercard än jag haft totalt på 4 av de senaste 5 åren tillsammans (ett år med Coop-kortet vrider statistiken lite, 2015 hade jag 0 poäng från Mastercard direkt).

Jag arbetade i Cph mkt under september och eftersom sas mc premium ger mig mer poäng per krona än mitt amex premium så blev det strax över 10k poäng.
Men nu blir det att lägga all spend på Miles & More kortet tills 31/12 , som förhoppningsvis dimper ner i lådan i veckan. Sen blir det jobba stenhårt med Amex i jan-feb och trigga voucher.
Samma här.

Well.

Förutom att det märks att det är slut på poängkampanjen nu. Första gången under 10,000 extrapoäng med MasterCard per månad sedan Juli. Nu när det inte är kampanj är slut så hamnar den vanliga spenden så mycket på Amex som möjligt igen. Därmed endast 370 poäng från Mastercard denna månad.

Man undrar om det är tillräckligt många med ett sådant mönster och om deras data-analys är bra nog att hitta ett sådant mönster. Och ihop med mönstret att jag på 3 månader haft mer spend på Mastercard än jag haft totalt på 4 av de senaste 5 åren tillsammans (ett år med Coop-kortet vrider statistiken lite, 2015 hade jag 0 poäng från Mastercard direkt).

Nu fick jag mina 1000 baspoäng + massa extrapoäng från SAS MC EuroBonus
De brukade föra över i två poster (plus en till med statuspoäng), men jag har bara fått den ena av mina poster denna månad än så länge. Saknar cirka 33% av poängen, som förvisso inte blev så många nu när sommarkampanjen är slut. Är de två posterna från respektive kort eller är det någon annan fördelning?

Oktoberkampanjen verkar förresten även gälla för mig (skaffade Premium i juni).

De brukade föra över i två poster (plus en till med statuspoäng), men jag har bara fått den ena av mina poster denna månad än så länge. Saknar cirka 33% av poängen, som förvisso inte blev så många nu när sommarkampanjen är slut. Är de två posterna från respektive kort eller är det någon annan fördelning?

Snacka om lyx :) själv hade jag inte turen att få ta del av oktoberdealen.

Fick 1 post med 1.000 baspoäng och 1 post med alla extrapoäng.
Har inte fått 2x bonus på mina transaktioner i Oktober. Skaffade kortet i början av sommaren...

Jag hade transaktioner både i SEK / Utländskvaluta & SAS under september vill jag minnas...

Edit: Ej på SAS, det hade jag tydligen tagit med mitt Amex.
Man får flera poster ifall man har transaktioner i flera kategorier (SEK 15p / Utländsk 20p / SAS 25p) så har iallafall jag tolkat posterna tidigare.

Aha, det är ju någon form av logik då! Har inte förstått tidigare varför de skickar över tre olika potter med poäng

Det var bara så att poängen som samlades in fram till och med fjärde i månaden hade skickats med förra svepet, och det råkade sammanfalla med hur mycket som total poäng för ett av korten. Hade kanske inga special-poäng denna månad och därför bara en post.

Någon som vet hur man gör en extra inbetalning till kortet?
Skriver man kortnummer som meddelande i överföringen eller måste man få ett speciellt OCR-nummer från kundtjänst?

Toppen