Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

MrDollar

Medlem
Förstår precis hur du tänker. Har just nu vanliga SAS MC och Amex premium och kör enligt den strategin. Funderar dock på vilket som är bäst att ha om man måste välja mellan SAS MC Premium och Amex premium nu när vanliga SAS MC börjar kosta även för EBG. Amex fungerar rätt bra som det är, så även med ett vanligt bankomatkort skulle jag inte tappa många EB poäng. Kanske tom kompletterar med Norwegians kort som är gratis. Det som är lockande med Amex är ju just vouchern som funkar oavsett klass, medan FlyPremium bara gör att du kan flyga en högre prisklass för samma poäng som för GO, DOCK måste du ha rätt mkt poäng för att välja Businessclass (200 000 poäng), vilket kräver en riktigt hög spend...
Om du inte vill ta kostnaden för SAS MC Premium så skulle jag klippt det och bara kört Amex iom det större värdet på just 2-4-1. Tyvärr så tar inte alla ställen jag har mina inköp hos Amex därav tycker jag att det är värt kostnaden för MC Premium då det ger extra poängen gentemot det vanliga, samt möjligheten till fly premium då jag efter denna månad kommer upp i 200.000 eurobonus poäng. Kan vara nice om man vill flyga plus inom Europa/Skandinavien.

För folk som har extrema utlägg/många eurobonus poäng så lönar sig Fly Premium väldigt mycket då man kan boka fina resor till Asien/USA via SAS i C för endast 60.000 utan att bränna en amex voucher som man kan ha väldigt roligt för.
 

Atom

Medlem
Tog premium som första kort för att börja samla poäng. Dock eftersom jag varit student verkar de vara lite kinkiga. Så fick skicka in en komplettering.Berättar hur det gick senare. Kan vara bra att veta för andra som är i samma situation. Hoppas dock att jag inte blir nekad :/
Är SEB traditionellt väldigt kinkiga?
 
Tog premium som första kort för att börja samla poäng. Dock eftersom jag varit student verkar de vara lite kinkiga. Så fick skicka in en komplettering.Berättar hur det gick senare. Kan vara bra att veta för andra som är i samma situation. Hoppas dock att jag inte blir nekad :/
Är SEB traditionellt väldigt kinkiga?

Har gått för mig som student. Tricket var att sätta lägsta möjliga kredit.
 

Atom

Medlem
Har gått för mig som student. Tricket var att sätta lägsta möjliga kredit.

Jag är inte student längre, men eftersom jag bara haft sommarjobb som varit förhållandevis lågt betalada så antar jag att jag fick komplettering. Nu är ansökan godkänd iaf.

Ontopic, i mitt välkomstmail står det att "inom ett par dagar" ska få ett sms med instruktioner om att välja pinkod. Hur lång tid tog det för er att få detta sms? Är inte ett par dagar ganska lång tid i dagens it-samhälle?

Jaja, hoppas jag får kortet för snart är ju sommaren slut med dessa dubbla poäng :(
 

mha321

Medlem
Jag är inte student längre, men eftersom jag bara haft sommarjobb som varit förhållandevis lågt betalada så antar jag att jag fick komplettering. Nu är ansökan godkänd iaf.

Ontopic, i mitt välkomstmail står det att "inom ett par dagar" ska få ett sms med instruktioner om att välja pinkod. Hur lång tid tog det för er att få detta sms? Är inte ett par dagar ganska lång tid i dagens it-samhälle?

Jaja, hoppas jag får kortet för snart är ju sommaren slut med dessa dubbla poäng :(

Anledningen är nog inte att det tar lång tid att skicka. Snarare är det nog att man tar till lite marginal för att man aldrig vet hur lång tid det tar för posten att leverera själva kortet och informationen, och det vore ju olämpligt om sms anlände innan informationen om vad det handlade om...
 

Atom

Medlem
Anledningen är nog inte att det tar lång tid att skicka. Snarare är det nog att man tar till lite marginal för att man aldrig vet hur lång tid det tar för posten att leverera själva kortet och informationen, och det vore ju olämpligt om sms anlände innan informationen om vad det handlade om...

Nja, det står att kortet inte skickas för än man har angett pinkoden och att ju snabbare man anger pinkoden ju fortare får man kortet. Så kortet och informationen kan inte förekomma sms:et.
 

mha321

Medlem
Nja, det står att kortet inte skickas för än man har angett pinkoden och att ju snabbare man anger pinkoden ju fortare får man kortet. Så kortet och informationen kan inte förekomma sms:et.
Ah, sorry, läste fel. Det är alltså bara mail som kommit. Ja, då är det ju garanterat inte det som är problemet.

Jag tror dock fortfarande knappast det är den delen av processen som handlar om att skicka sms som tar tid. Inte ens bankerna är långsamma på det. Säkert någon annan delprocess som måste göras klart först och vem vet, det kanske till och med krävs manuellt arbete där någonstans...
 

teachme

Medlem
Jag är inte student längre, men eftersom jag bara haft sommarjobb som varit förhållandevis lågt betalada så antar jag att jag fick komplettering. Nu är ansökan godkänd iaf.

Ontopic, i mitt välkomstmail står det att "inom ett par dagar" ska få ett sms med instruktioner om att välja pinkod. Hur lång tid tog det för er att få detta sms? Är inte ett par dagar ganska lång tid i dagens it-samhälle?

Jaja, hoppas jag får kortet för snart är ju sommaren slut med dessa dubbla poäng :(

Jag fick smset samma kväll och kortet fem bankdagar efter att jag hade valt pinkod. Snabbt och smidigt!
 

Brandten

Medlem
Kanske bara var ett önsketänkande eller något jag drömde men har inte SAS gratis årsavgift på MasterCard för EBG? Eller, var det billigare årsavgift på Premiumkortet för EBG? Ser att de lagt på 1495kr för årsavgiften på senaste fakturan nämligen.
 

Dr. Miles

Expert
Kanske bara var ett önsketänkande eller något jag drömde men har inte SAS gratis årsavgift på MasterCard för EBG? Eller, var det billigare årsavgift på Premiumkortet för EBG? Ser att de lagt på 1495kr för årsavgiften på senaste fakturan nämligen.
EuroBonus Diamond och Pandion får rabatterad årsavgift på SAS EuroBonus World MasterCard Premium men inte för EuroBonus Gold och lägre.
 
Toppen