Senaste nytt

SAS Eurobonus nyheter 2012-02-13: 50k EBG och 100% poäng i ekonomi

säkert mamma ICA´s köttbullar ?

Trist när nivån sjuner, och när den gör det brukar det gå fort.

Jo då, det var Business, inte Economy Extra. Vet någon på vilket sätt maten skiljer sig mellan Business och Economy Extra?

Jag tog faktiskt med mig menyn från resan till ORD, bara för att det serverades köttbullar. Den kompletta menyn såg ut som följer:

Snack
Salmon, lemon, dill.
Green leaf salad
Bread
Selection of organic bread
First Course
Elk, beetroot, horseradish, chives
Main Course
Salmon, potatoes, asparagus, hollandie sauce
Swedish meatballs, potato purée, sugar snap peas, cream sauce, lingonberry
Thai five spice pork, rice, pak choi
Ravioli, pumpkin, cheese sauce (vegeterian)
Cheese
From Skärvången dairy farm in Jämtland
Blue, Caprin, pear marmelade
Dessert
Forest berry cake, fresh fruit salad

Vilket fabrikat det var på köttbullarna låter jag vara osagt, men så tokiga var de faktiskt inte. Kanske dock inte vad man förväntar sig att få i Business?

Jo då, det var Business, inte Economy Extra. Vet någon på vilket sätt maten skiljer sig mellan Business och Economy Extra?

Economy Extra har samma mat som Economy, fast med en alternativrätt med fisk eller skaldjur att välja på. Jag gillar köttbullarna när de kommer i Economy, men jag gillar dem ännu bättre när de serveras på porslin tillsammans med sockerärter efter ett par glas champagne! ;) Större skillnad än så tror jag faktiskt inte att det är...

Håller med tourist att jag väljer hellre välgjorda köttbullar med klassiska svenska tillbehör framför något som kanske låter roligare men som saknar smak.

Mer on topic tycker jag det är guld att de inför 100% på alla biljetter. Detta har varit den största anledningen till att jag valt andra bolag när jag reser i ekonomi, vilket jag oftast reser.

loggade in på min sida i EB och möttes av denna information

Viktig information

Under perioden 17 - 26 februari är det inte möjligt att skapa ny profiler, uppdatera befintliga profiler eller ta bort profiler.

Från den 24 februari fram till slutet av mars är det inte möjligt att uppgradera för poäng med SAS och Star Alliance. EuroBonus-medlemmar kan fortfarande köpa uppgradering vid gaten.

Det innebär att jag som EB i över en månad bara kan uppgradera mig när jag flyger med SAS eller??

Ja. Så verkar det vara. Det är nog bara Star Alliance-upgrades som påverkas (inkl. bekräftade uppgraderingar med SAS själva). Traditionell uppgradering för poäng på flygplatsen ska gå bra att göra.

Nu kan jag avslöja att Pandionmedlemmarna för 2013 är klara. En fågel viskade och berättade att dessa redan syns i SAS bokningssystem. Jag är glad och tacksam SAS att ni åter igen kom ihåg mig och att jag fick behålla det:).

Nu kan jag avslöja att Pandionmedlemmarna för 2013 är klara. En fågel viskade och berättade att dessa redan syns i SAS bokningssystem. Jag är glad och tacksam SAS att ni åter igen kom ihåg mig och att jag fick behålla det:).

Måste blivit något fel. Jag ser fortfarande bara EBG i min profil... Ska inte 18 kvalificerande flighter räcka..? :)

Toppen