Jag har letat och kanske alldeles för dåligt. Men, min nya intjäningsperiod startar den 1/4. Innebär detta att jag går på de gamla reglerna denna intjäningsperiod(1/4-2012 till 31/3-2013) eller gäller de nya reglerna för samtliga oavsett intjäningsperiod from 4/5?
Nya regler för alla 4/5. Men andra ord kan du kvalificera dig på de gamla reglerna under en månad av din kommande period. (1/4-12 - 4/5-12) Går säkert att göra om man flyger som en tok (dvs tokmycket eller tokdyrt)
Hej,
Tack för ditt email.
Om du uppnår 40 kvalificerade flygningar innan maj månads utgång så kommer du att få fortsatt Guldstatus.
Med vänliga hälsningar
Scandinavian Airlines System
Intressant, speciellt då SAS-chatten gav mig annat svar. Kan det vara så att Eurobonus IT är begränsad till avstämning varje månad? Vi får la se. Alternativt är det en respit för de vars kvalifikationsperiod slutar just 31:a maj. De flesta som påverkas av detta tror jag dock inte är folk som får se fram emot högre segmenttröskel utan huruvida de som ligger mellan 50K och 70K intjäning blir EBG beroende på när deras period slutar och hur det hela tolkas.
Min flickväns kvalificeringsperiod är jan-dec. Hon fick sitt nya kort i veckan. Hon hade EBG men har bara gjort 17 flygningar under året, så vi antog att det skulle bli Back to Basic igen, men se det låg ett silverkort i kuvertet!
Fin gest med en mjuklandning!